poniedziałek, 10 grudnia 2018

Świąteczna gwiazdka 3D (video)


W ostatnim czasie jest tu zatrzęsienie gwiazdek i śnieżynek... Ale co zrobić, kiedy są one takie piękne. No a poza tym jak mogłabym Was zawieść, skoro pojawiają się prośby o przygotowanie instrukcji poświęconych tego typu ozdóbkom. Dziś (obiecuję) będzie ostatnia taka dekoracja. Nie martwcie się jednak - pojawią się nowe. Póki co muszę skupić się na innego rodzaju projektach świątecznych, bo takich pytań też jest całe mnóstwo. Wracając do dzisiejszego wpisu - na YouTube pojawił się nowy filmik - z trójwymiarową gwiazdką w roli głównej. Jeśli więc chcielibyście poznać tajniki jej produkcji, koniecznie obejrzyjcie zamieszczony poniżej tutorial :)

Gwiazdka z pasków papieru (video)


Gdybyście mieli zdecydować, jakiego rodzaju dekoracje bożonarodzeniowe lubicie produkować najbardziej, to co znalazłoby się na pierwszym miejscu? Ja, przyznaję, miałabym nie lada problem, bowiem doskonale znacie moje stanowisko odnośnie tworzenia ;) Muszę jednak przyznać, że jest pewna ozdoba, która skradła moje serce, jak tylko pierwszy raz ją zobaczyłam. A mowa tu o gwiazdce, widocznej na zdjęciu głównym. O ile mnie pamięć nie myli, była to jedna z pierwszych dekoracji świątecznych, jaką nauczyłam się produkować - jeszcze w okresie dzieciństwa (i to chyba pośrednio dlatego darzę ją takim sentymentem). Nie mniej, nie przedłużając, przygotowałam dla Was krótki instruktaż filmowy, jak taką piękną gwiazdeczkę wykonać. A jest on do wglądu w dzisiejszym wpisie ;)

piątek, 7 grudnia 2018

Bałwanek - czyli ciekawy sposób na ozdobienie prezentu (video)


Czy Wy także przywiązujecie dużą wagę do tego, jak będzie zapakowany prezent, który zamierzacie komuś podarować? Ja jestem na tym punkcie wyjątkowo wyczulona. No po prostu lubię, kiedy taki pakuneczek ładnie wygląda :) Dlatego w dzisiejszym wpisie tematem nr 1 będzie opakowanie prezentowe... które będzie dość niekonwencjonalne, bowiem przybierze postać... uwaga... bałwana! :D Produkcję takiego nietypowego papieru upominkowego będę Wam pokazywać na bazie czekolady. Także pomysł ten idealnie sprawdzi się podczas zbliżających się Świąt. Taką słodką niespodziankę można bowiem podarować koledze/koleżance/babci/cioci/etc. Fajne rozwiązanie, prawda? ;) Prawie bym zapomniała - instrukcja jest w formie filmiku...

środa, 5 grudnia 2018

Łatwa gwiazdka 3D (video)


Kwadratowa kartka - tylko tyle potrzeba, by stworzyć piękną, papierową gwiazdkę. A jeśli dodam, że jej produkcja przebiega wprost ekspresowo (bo przy dobrych wiatrach nawet 1 minutę!!!.), to myślę, że czym prędzej zabierzecie się do pracy ;) Takie gwiazdki idealnie sprawdzą się nie tylko na gruncie przedszkolnym czy szkolnym, ale będą fantastycznie prezentować się w przysłowiowych czterech kątach :) Ja już stworzyłam niemałą kolekcję i zamierzam działać dalej ;) Polecam Wam zrobić dokładnie to samo - a pomoże Wam w tym mój tutorial, opublikowany na YouTube kilka dni temu ;)

Baletnica z drutu i bibuły marszczonej (video)


Oto przed Wami jedna z moich ulubionych, świątecznych dekoracji... Tak jest, nie przywidziało Wam się - użyłam słowa: "świąteczne". Zanim jednak postukacie się palcem w czoło i uznacie, że zwariowałam, bo jak się ma baletnica do Bożego Narodzenia, to najpierw obejrzyjcie filmik, który jakiś czas temu pojawił się na moim kanale na YouTube :)

czwartek, 29 listopada 2018

Bombka z kuli styropianowej i materiału (video)

 

Od kilku lat moją choinkę zdobią dekoracje, które stworzyłam własnoręcznie. Wśród nich są bombki powstałe na bazie kuli styropianowej i materiału. To zdecydowanie mój faworyt! :D Uwielbiam je! Są mega praktyczne, bo nawet jak spadną, to nic się im nie stanie ;) Polecam szczególnie osobom, które są rodzicami małych dzieci... i właścicielami niesfornych zwierzaków :) Swoją drogą przypomniała mi się pewna anegdotka związana z moim kotem. Nasze pierwsze, rodzinne Święta z Kleopatrą były dość osobliwe. Choinka kilkukrotnie lądowała na podłodze, bo Kleo wspinała się na "wyżyny". Chyba nie muszę dodawać, że dekoracje bardzo mocno na tym ucierpiały (???) Następnego roku już sobie odpuściła wspinaczkę, a to tylko dlatego, że choinka sztuczna została zastąpiona żywą. Dodatkowo, aby nie kusić losu została ona udekorowana właśnie handmade'owymi ozdóbkami. A już teraz, za sprawą tutorialu, który niedawno ukazał się na YouTube, sami możecie stworzyć własne choinkowe ozdoby - a ściślej biorąc bombeczki :) Polecam :)

środa, 28 listopada 2018

Choinka z piórek (video)


Elegancja, prostota, piękno - takimi słowami można by określić moją kolejną świąteczną propozycję z kategorii "zrób to sam". Choinka z piórek - bo o niej tu mowa - wygląda olśniewająco! I co ciekawe, sprawdzi się nie tylko jako element bożonarodzeniowego wystroju, ale i jako prezent. Sposób jej produkcji jest bardzo prosty, więc z całego serca zachęcam Was do tego, byście wykonali własne egzemplarze. A pomoże Wam w tym mój najnowszy wideo - tutorial :) Mogę Wam zagwarantować jedno - nie pożałujecie! :)

czwartek, 22 listopada 2018

Zimowy świecznik ze słoika i soli (video)


Lubicie bożonarodzeniową atmosferę? Jeśli odpowiedź brzmi: "TAK", to mam dla Was coś, co sprawi, że zimowe wieczory będą bardziej klimatyczne ;) Handmade'owy świecznik - to dekoracja, która skradnie serce niejednemu miłośnikowi świątecznych "bibelotów"... tyle, że w tym przypadku sami będziemy mieli okazję ją wykonać. I, gwarantuję, efekt końcowy zrobi na Was piorunujące wrażenie!

wtorek, 20 listopada 2018

Śnieżynka z pasków papieru (video)


Oj, udzieliło mi się świąteczne szaleństwo (!) ;) Na szczęście w pozytywnym tego słowa znaczeniu :D Pamiętacie, kiedy wspominałam, że zasypię Was zimowo - bożonarodzeniowymi projektami? I nie kłamałam! Bo oto kolejny tutorial wylądował dziś na YouTube! Dacie wiarę?! Normalnie idę jak burza! :D A żeby tego było mało, to pokazuję w nim, jak w mega prosty sposób, wykonać takie prześliczne śnieżynki! :) To co? Zainteresowani? ;)

poniedziałek, 19 listopada 2018

Gwiazda z papierowych torebek (video)


Już za chwilkę, już za momencik ruszą przygotowania do Bożego Narodzenia. Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam ten świąteczny klimat. I bynajmniej nie mam tu na myśli buszowania po centrach handlowych w poszukiwaniu prezentów. Zamiast tego wolę zaszyć się w domowych pieleszach i zadbać o przystrojenie swoich czterech kątów. A to, oczywiście, wiąże się z produkcją wszelkiego rodzaju dekoracji :D W tym roku planuję stworzyć ich naprawdę sporo ;) Chcąc zachęcić Was do pójścia w moje ślady, zamierzam publikować na blogu projekty, które z łatwością może wykonać każdy. Całą masę propozycji możecie odnaleźć na stronie za pomocą archiwum, wyszukiwarki czy konkretnych kategorii (jak np. choinka czy gwiazdka). Pozostałe dekoracje będą systematycznie wrzucane na bloga - a (wierzcie mi) - trochę tego będzie ;) Jeden z tutoriali mieliście okazję już zobaczyć (Papierowa, "wycinankowa" śnieżynka), a kolejny - z przepięknymi gwiazdami - jest do obejrzenia właśnie teraz ;) Ozdoba ta jest o tyle ciekawa, że została wykonana...uwaga... z papierowych torebek śniadaniowych (!) Efekt jest wspaniały, także byłaby to wielka szkoda, gdybyście przynajmniej nie spróbowali przetestować prezentowanego przeze mnie sposobu ;)

piątek, 16 listopada 2018

Papierowa, "wycinankowa" śnieżynka (video)


Sezon na produkcję zimowo - bożonarodzeniowych dekoracji uważam oficjalnie za otwarty!!! Po wielkich trudach (i niemałej przerwie) powracam do Was z nowym projektem. W filmiku, który w dniu dzisiejszym pojawił się na moim youtube'owym kanale pokazuję, jak przy użyciu kilku prostych trików, wykonać niebanalne śnieżynki. Jednocześnie, w niniejszym poście, zamieściłam kilka wzorów, które mogą ułatwić Wam produkcję takich ślicznych dekoracji ;)

niedziela, 23 września 2018

Ptak origami (video)

 

I nastała jesień! Z jednej strony to dobrze - będzie więcej okazji do tworzenia... a z drugiej - przyzwyczaiłam się do spędzania dużej ilości czasu na świeżym powietrzu. Ale nie ma co narzekać. Jeszcze trochę i będzie zima, a później... ukochana przeze mnie wiosna :D Także szukajmy pozytywów :) Przykładowo dla mnie wielkim sukcesem jest fakt, że nagrałam ostatnio kilka filmików, które będę stopniowo publikować na swoim kanale na YouTube (!) Jest to nie lada wyczyn, bo przy małym dziecku ciężko jest o wolną chwilę. Jeden ze wspomnianych wideo - instruktaży pojawił się kilka dni temu (Super Boy - prezent z okazji Dnia Chłopaka), a dziś zamieściłam kolejny - z ptakami origami w roli głównej. Jesień za oknem, więc będzie można je jakoś ciekawie wyeksponować ;)

czwartek, 20 września 2018

Super Boy - prezent z okazji Dnia Chłopaka (video)


Chyba nie będzie zaskoczenia, jeśli napiszę, że uwielbiam zarówno dawać, jak i otrzymywać prezenty, które zostały zrobione własnoręcznie. I  wychodzę z założenia, że liczy się tu przede wszystkim dobry pomysł. Bo nawet najprostszy przedmiot, za sprawą kilku wprawnych trików, może przeobrazić się w coś naprawdę niezwykle fascynującego. Spójrzcie proszę na superbohaterów, którzy spoglądają na Was ze zdjęcia głównego. Czy domyślacie się, jaką niespodziankę w sobie skrywają? Jedno jest pewne - mogą przydać się Wam już niebawem... a dokładniej 30 września, bowiem tego dnia wszyscy chłopcy będą obchodzić swoje święto (!) :)

poniedziałek, 3 września 2018

Jednorożec - jak odzobić okładkę zeszytu (DIY)


Wakacje 2018 przeszły już do historii, ale zaczął się równie ciekawy okres w życiu każdego ucznia - nowy rok szkolny. Wiem, że to mało pocieszające, ale zawsze trzeba próbować znaleźć jakąś pozytywną stronę takiego stanu rzeczy. I tak się ciekawie składa, że mnie się to udało, a dzisiejszy wpis jest tego przykładem (!) Otóż, jak wiadomo, dzisiejszy rynek artykułów szkolnych oferuje szeroką gamę różnego rodzaju produktów - od długopisów i ołówków począwszy na blokach czy zeszytach skończywszy. Wiadomo jednak, że jest to masowa produkcja i równie dobrze może się okazać, że 3/4 kolegów/koleżanek będzie miało identyczny przedmiot jak my. Co byście zatem powiedzieli, gdyby go nieco spersonalizować (?) Metoda działania jest tu bardzo prosta - wystarczy go bowiem jakoś ciekawie udekorować. A wtedy już nikt nie będzie miał wątpliwości, że należy właśnie do Was ;)

piątek, 31 sierpnia 2018

Kartka ślubna w stylu zombie


Wyjątkowe okazje wymagają wyjątkowych prezentów. A co jeśli tym prezentem jest taka "wyjątkowa" kartka okolicznościowa? 😉 I nie! Nie macie omamów! Panna MłodaPan Młody na powyższym zdjęciu to zombie! Skąd taki pomysł? Już Wam zdradzam...

środa, 29 sierpnia 2018

Kodeks przedszkolaka bazujący na częściach ciała


Początek roku szkolnego zbliża się nieuchronnie. Nauczycielki już teraz pracują w pocie czoła, by przygotować wszystkie potrzebne materiały - od dekoracji począwszy na planowaniu zabaw i zajęć skończywszy. Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię ten czas, bo fakt - dużo się wówczas dzieje, ale przynajmniej jest co robić i o nudzie nie ma mowy. Jednak nic w tym dziwnego, bo moim odwiecznym wrogiem jest stagnacja i rutyna. Dlatego tym bardziej cieszę się, gdy mogę zrobić cóż pożytecznego... A szczególnie w dziedzinie plastyki - wtedy rozpiera mnie energia! 😉 Nie mniej, dwa lata temu, w ramach zajęć organizowanych w przedszkolu, przygotowałam kodeks przedszkolaka. Kto zna przedszkolne realia zapewne wie, czemu taki kodeks ma służyć. A tym, którzy słabo orientują się w temacie, już spieszę z wyjaśnieniami.

poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Tort z pieluszek - wersja dla chłopca

 

Obiecałam ostatnio, że pokażę Wam tort pieluszkowy, który stworzyłam w związku z przyjściem na świat synka moich znajomych (Dekoracja na Baby (Boy) Shower). Torcik, z racji płci, utrzymany został w tonacji granatowej. Tym razem pokusilam się o wzbogacenie go innymi dodatkami... ale o tym mowa w dalszej części wpisu... 😉

piątek, 24 sierpnia 2018

Harmonijkowy liść (video)


Stęskniliście się za moimi tutorialami? ;) Wiem, wiem, ostatnio mało się tu dzieje, ale wiecie, jak to jest przy małym dziecku - ciężko znaleźć wolną chwilę na jedzenie, a co dopiero na tworzenie nowych postów :/ Na szczęście mam cudownego męża, który w ubiegły weekend zabrał maleństwo na spacer, dzięki czemu mogłam nagrać dla Was nowy filmik :) A że nieuchronnie zbliża się do nas jesień, to uznałam, że pokażę w nim, jak z kawałka papieru wykonać śliczne papierowe listki. Jestem bowiem świadoma, że sierpień, szczególnie dla nauczycieli, to nie tyle czas wypoczynku, co intensywnej pracy (m.in. nad tworzeniem nowych dekoracji). Zarazem uchylę Wam rąbka tajemnicy zdradzając, że w przygotowaniu jest już kolejny instruktaż, także możecie go już wyczekiwać ;)

środa, 8 sierpnia 2018

Baby Boy - kartka z okazji narodzin dziecka w wersji handmade


Pamiętacie mój wpis poświęcony Baby Shower? (dla przypomnienia: Dekoracja na Baby (Boy) Shower). Pokazałam w nim, jaką dekorację stworzyłam w związku z przyjściem na świat synka moich bliskich znajomych. Obiecałam przy okazji, że pokażę Wam również kartkę, która powstała na tę wspaniałą okoliczność... i czynię to właśnie dziś! ;)

sobota, 4 sierpnia 2018

Słoń, żyrafa, lew i papugi - papierowe dekoracje

 

Cześć kochani! Moje "bywanie" na blogu jest ostatnio rzadkością (powód znacie, a tych, którzy nie mają pojęcia, o co chodzi, odsyłam TU), ale mimo to staram się od czasu do czasu coś tu wrzucić, byście nie pomyśleli, że Was zaniedbuję 😉 Dziś chciałabym pokazać Wam kolejną porcję papierowych inspiracji. W roli głównej - zwierzęta: lew, słoń, żyrafa i papugi. Wszystkie w dużym formacie, wykonane z kolorowego brystolu.

poniedziałek, 23 lipca 2018

Dekoracja na Baby (Boy) Shower

 

To, że lubię tworzyć już doskonale wiecie. A jeśli mam sposobność stworzyć coś dla kogoś, to już w ogóle bajka. .. Bo po prostu uwielbiam sprawiać innym radość. Tak było ponad  miesiąc temu, kiedy zabrałam się za produkcję dekoracji będących formą przywitania na świecie pewnego małego człowieczka - synka naszych bliskich znajomych. Oczywiście wszystko zostało starannie zaplanowane, a efektami moich poczynań artystycznych dzielę się z Wami w dzisiejszym wpisie.

czwartek, 12 lipca 2018

Przeplatana rybka z papieru


Wakacje dają nam okazję do organizowania dzieciom wielu ciekawych zabaw. I choć część materiałów pomocniczych, niezbędnych podczas tego rodzaju aktywności, będziemy musieli stworzyć sami (choćby z racji wysokiego stopnia trudności), to jednak zawsze znajdzie się zajęcie, które może stać się udziałem dzieci. A dzisiejszy projekt jest tego idealnym przykładem. Możecie zapytać: "po co komu takie rybki?". Odpowiedź jest banalnie prosta - do nauki i zabawy. A jeszcze lepiej - do nauki poprzez zabawę! Co więcej samo wykonanie takich barwnych ryb jest formą ćwiczenia doskonalącego sprawność manualną i umiejętności plastyczne. A że maluchy wprost kochają tworzyć, to koniecznie trzeba im to umożliwić.

wtorek, 10 lipca 2018

Wieniec z quillingowych kwiatów - kartka okolicznościowa w wersji handmade

 

Znacie doskonale moje stanowisko odnośnie wszelkiego rodzaju prezentów czy upominków. Zawsze (podkreślam) ZAWSZE (!!!) znajdzie się sposób na to, by choć w niewielkim stopniu je zindywidualizować poprzez dodanie czegoś czysto od siebie. I choć niektóre podarunki możemy wykonać samodzielnie od podstaw, tak w przypadku wersji "gotowych", warto pokusić się o niekonwencjonalne ich zapakowanie czy dołączenie ciekawego bileciku prezentowego... lub jakiejś własnoręcznie stworzonej kartki okolicznościowej. I choć w ostatnich miesiącach mam mało okazji do działania, tak jeszcze w okresie poprzedzającym przyjście na świat mojej córeczki, wyprodukowałam kartkę, w której wykorzystałam technikę quillingu. Jako że karteczka ta miała nietypowy wymiar, toteż dodatkowo powstała również koperta. Oba te elementy możecie zobaczyć w dzisiejszym wpisie...

piątek, 29 czerwca 2018

Słonecznik z makaronu - praca plastyczna


Jak ten czas szybko leci!!!! Zanim się zorientowaliśmy, nadeszło lato, a wraz z nim wakacje (!) Dla jednych to czas wypoczynku, dla innych sezon intensywnej pracy... a dla dzieci najlepszy moment na zabawę i realizację własnych pasji! :) Jeśli więc jesteście rodzicami/opiekunami maluchów, które uwielbiają zajęcia plastyczne, to mam Wam coś bardzo fajnego do zaproponowania. Projekt, o którym tu mowa zrealizowałam kilka lat temu ze swoimi przedszkolakami i spotkał się on z ogromnym entuzjazmem z ich strony. Do jego realizacji przyda się kilka materiałów, które z pewnością znajdziecie w swoich domowych zakamarkach, także wystarczy tylko odrobina Waszej inicjatywy... ;)

sobota, 16 czerwca 2018

Kartka z muchą origami na Dzień Taty


Dzień Taty już za tydzień (o zgrozo!), dlatego przygotowałam dla Was ekspresową instrukcję, z której dowiecie się, jak powstaje mega fajna kartka okolicznościowa. To idealna propozycja dla wszystkich zapracowanych osób, którym ciężko jest wygospodarować większą ilość czasu na aktywność twórczą ;) Możecie mi wierzyć na słowo - tę karteczkę wykonacie w mgnieniu oka ;)

środa, 13 czerwca 2018

Fotobudka z motywem Angry Birds


Moje wiosenne porządki zaowocowały ostatnio odnalezieniem sporej ilości zdjęć z pracami, których do tej pory nie udało mi się opublikować (o czym zresztą ostatnio Wam wspominałam). Jak wiecie, tworzę bardzo dużo i  nie zawsze udaje mi się przygotować stosowną fotorelację. Czasami, "w locie" zrobię kilka fotek - na pamiątkę ;)  Nie mniej wśród moich fotograficznych odkryć znalazły się te, na których widać giga ramki (vel fotobudki) wykonane specjalnie z okazji zakończenia roku szkolnego w przedszkolu. Pomysł ten spotkał się wówczas z ogromną aprobatą ze strony dzieci, a to z tej racji, że w kinach puszczano wówczas ekranizację słynnej gry "Angry Birds", czyli wściekłych ptaków, próbujących pokonać swych odwiecznych wrogów - zielone świnie. A że zawsze znajdzie się okazja do świętowania (zwłaszcza w okresie wiosenno - letnim), to pomyślałam, że może zechcielibyście skorzystać z tego pomysłu :)

niedziela, 27 maja 2018

Kartka handmade z motywem ptaka


Znaleźliście się kiedyś w sytuacji, kiedy potrzebowaliście na szybko wykonać kartkę okolicznościową? Ja doświadczyłam tego tak wiele razy, że w pewnym momencie przestałam już liczyć. Na szczęście są sposoby na to, by poradzić sobie z tego rodzaju problemem... I jeden z nich zamierzam Wam dziś pokazać. Karteczka z motywem ptaszka - to uniwersalna propozycja, która świetnie sprawdzi się niemal przy każdej okazji. Jest ona w swojej prostocie niezwykle urokliwa, a jej produkcja zajmie Wam góra 10 minut. To co? Przekonałam Was? ;)

niedziela, 20 maja 2018

Papierowy hiacynt (wersja nr 2)


Kwiatów nigdy za wiele, dlatego tematem dzisiejszego wpisu będą... hiacynty (!) Jeśli wydawało się Wam, że podobny projekt widnieje już na blogu... to się nie myliliście! ;) Ponad miesiąc temu na moim kanale na YouTube ukazał się bowiem wideo-instruktaż z niniejszymi kwiatkami w roli głównej. Teraz natomiast przyszła kolej na fotorelację!

czwartek, 17 maja 2018

Doniczki ozdobione techniką decoupage - prezent z okazji Dnia Mamy i Taty


Obiecałam, że pokażę Wam, jakie prezenty otrzymali rodzice moich podopiecznych w ubiegłym roku i słowa dotrzymuję :) Wspólnie z koleżanką wpadłyśmy na pomysł stworzenia dekoracyjnych doniczek z wykorzystaniem techniki decoupage. Można by pomyśleć, że działanie to będzie ciężkie do zrealizowania z przedszkolakami (szczególnie 3 - latkami), ale praktyka pokazała, że nic bardziej mylnego. Maluchy świetnie poradziły sobie z tym zadaniem, a nasz (tj. nauczycielek) udział w całym tym przedsięwzięciu sprowadził się jedynie do nadzorowania ich pracy.

wtorek, 15 maja 2018

Cytat na podobraziu - prezent z okazji Dnia Mamy


Bo najcenniejszy prezent to taki, który zrobimy własnoręcznie - zawsze to powtarzam i takiego stanowiska będę się trzymać. Zwłaszcza, że nie potrzeba mieć do tego wybitnych umiejętności. Liczy się sam gest... i dobry pomysł, a tego akurat na Lubię Tworzyć nie brakuje. Dziś chciałabym pokazać Wam upominek, który w ubiegłym roku wykonałam specjalnie dla mojej mamy - handmade'owy obraz stworzony na podobraziu. I wiem, wiem, mogą pojawić się głosy, że produkcja takiej ozdoby to nie taka łatwa sprawa, ale (wierzcie mi) jest to prostsze niż Wam się może wydawać.

sobota, 12 maja 2018

Mydełko DIY

 

Jeszcze przed nadejściem maja wiele nauczycielek staje przed dylematem związanym z organizacją uroczystości z okazji Dnia Mamy i Taty (tudzież Święta Rodziny). Dylemat ten dotyczy głównie tematyki przedstawienia (i związanego z nim scenariusza), jak i prezentów, które przedszkolaki/uczniowie wykonają, a później podarują swoim rodzicom. Sama coś o tym wiem, bo już niejednokrotnie stawałam przed podobnym problemem. Bo o ile bywa, że pomysłów jest dużo, to jednak nie wszystkie nadają się do realizacji z dziećmi. Zawsze bowiem trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, jak wiek, stopień trudności czy czas potrzebny na wykonanie danego projektu. Wiedząc zatem, jaki to skomplikowany proces, chciałabym podsunąć Wam kilka propozycji, które sprawdziły się w mojej pracy zawodowej. Dziś skupię się na jednej z nich - a mianowicie na własnoręcznie stworzonych mydełkach, które dwa lata temu powędrowały w ręce mamuś moich wychowanków.

czwartek, 10 maja 2018

Jak zrobić chorągiewkę - element składowy girlandy

 

Niedawno otrzymałam maila z prośbą o udostępnienie szablonu, który pozwoliłby na wykonanie części składowej girlandy - chorągiewki. Wzorzec oczywiście udostępniłam, aczkolwiek jego produkcja jest na tyle prosta, że możecie bez mrugnięcia okiem stworzyć go samodzielnie. Mogę Wam to zagwarantować! Dzisiejszy wpis jest tego dowodem - zobaczcie, przeczytajcie i zabierzcie się do działania ;)

poniedziałek, 7 maja 2018

Papierowe stokrotki DIY - video


Udało się! Dzięki pomocy i silnemu zaangażowaniu mojej drugiej połówki, na YouTube ukazał się dzisiaj nowy tutorial! :) Tym razem skupiłam się na produkcji uroczych, papierowych stokrotek - czyli kwiatów, które już teraz możemy podziwiać na wiosennych trawnikach. Ozdóbki te będą rewelacyjnym elementem dekoracyjnym sal przedszkolnych czy szkolnych (i to nie tylko w okresie wiosennym)... a ich produkcją mogą zająć się również dzieci - wystarczy jedynie je odpowiednio poinstruować ;)

sobota, 5 maja 2018

ZOO - dekoracje z okazji Dnia Mamy i Taty w przedszkolu


Moje wiosenne porządki na dysku zaowocowały odnalezieniem sporej ilości zdjęć, wśród których znalazły się i te, na których widać dekorację przygotowaną specjalnie z okazji Dnia Mamy i Taty w przedszkolu. Z tego, co zapamiętałam, fotek było dużo więcej, ale widocznie zgrałam je na jakimś nośniku i na ten moment ciężko mi je zlokalizować. No cóż... pozostaje mi bazować na tym, co udało mi się zgromadzić ;) Jako że głównym motywem samego przedstawienia były zwierzęta, stąd dzieci miały na sobie stroje m.in.: bociana, lwa, tygrysa, itp. (Zwierzęta - przebrania DIY, Zwierzątka - papierowe opaski na głowę). Sama zaś dekoracja nawiązywała w swej tematyce do ogrodu zoologicznego. Wszystko było bardzo starannie zaplanowane i dopracowane w najmniejszym szczególe. A co najważniejsze, dzieci brały aktywny udział w powstawaniu całego projektu - z ogromnym zaangażowaniem pomagały nam tworzyć poszczególne elementy dekoracyjne. Dzięki temu udało nam się wykonać wszystkie prace na czas i nade wszystko przedszkolaki czuły się wyróżnione mogąc przygotować coś dla swoich rodziców (poza standardowymi prezentami). Jeśli więc nie macie jeszcze pomysłu na to, jakie przedstawienie wystawić ze swoimi podopiecznymi w tym roku, może zdecydujecie się na opcję "zwierzątkową" (?) Bazując na własnym doświadczeniu, mogę Wam tylko "powiedzieć", że projekt ten był jednym z lepszych i ciekawszych, jakie do tej pory udało mi się w swojej pracy zawodowej zrealizować ;)

czwartek, 3 maja 2018

Życiowe zmiany :)


Cześć kochani! :) Ostatnio troszkę mnie tu mało. Nie żebym Was zaniedbywała. Co to, to nie! Mam bowiem uzasadnione powody własnej absencji... i już dziś spieszę z wyjaśnieniami! ;) Otóż dwa i pół tygodnia temu mój świat stanął na głowie... bo pojawiła się ona - mała istotka, która sprawiła, że moje życie nabrało zupełnie nowych, dotąd mi nieznanych barw. Od tamtej pory próbuję odnaleźć się w nowej roli i (jak widać) potrzebowałam nieco czasu, by podzielić się z Wami tą informacją (swoją drogą i tak robię to na raty :P). Dlatego wszystkich tych, którzy próbowali się ze mną kontaktować lub też czekali na nowe wpisy - z całego serca przepraszam. Już wiecie, skąd brak odzewu z mojej strony. Mam nadzieję, że wybaczycie mi tę małą niedyspozycję i okażecie nieco wyrozumiałości. Ze swojej strony mogę obiecać, że doczekacie się zarówno nowych postów, jak i odpowiedzi na wszystkie komentarze czy wiadomości mailowe. Na szczęście byłam zapobiegliwa i jeszcze przed rozwiązaniem przygotowałam kilka filmików i fotorelacji. Dajcie mi jednak trochę czasu na ich obróbkę ;) Na pewno Was nie zawiodę ;) Tymczasem życzę Wam pięknego i pozytywnego majowego weekendu. Pogoda dopisuje, zatem korzystajcie z tego dobrodziejstwa! ;) :) :)

niedziela, 15 kwietnia 2018

Kaktusy z filcu - zawieszki handmade


Moja kolekcja filcowych projektów powiększyła się niedawno o nowe modele. Zafascynowana kaktusami, zdecydowałam się sobie takowe uszyć. Nie są to jednak kolczyki (na które z reguły się decydowałam... choć przyznaję - to dość ciekawy pomysł, wart rozważenia ;)), ale zawieszki. Można je wykorzystać jako breloczki do kluczy czy chociażby jako ozdobę torebki (testowałam - wygląda to świetnie!). Dziś prezentuję trzy wzory, a niebawem pojawią się kolejne, bowiem jestem właśnie w trakcie ich produkcji ;)

sobota, 14 kwietnia 2018

Chmura i kolorowe motyle - papierowa karuzela

 

Jeśli w dalszym ciągu zastanawiacie się nad produkcją wiosennych dekoracji, to mam dla Was idealną propozycję ;) Papierowa karuzela w formie chmurki i przyczepionych do niej motylków - to ozdoba, która nie tylko będzie się wspaniale prezentować, ale co najważniejsze proces jej produkcji będzie szybki i nie sprawi Wam żadnych trudności. Skąd to wiem? Z doświadczenia ;) Kto nie wierzy, niech zajrzy do dzisiejszej foto - instrukcji :)

środa, 11 kwietnia 2018

Kosz z różami - kartka okolicznościowa w wersji handmade


Ostatnio zabrałam się za czytanie Waszych wiadomości i komentarzy (staram się robić to regularnie, ale jest tego tak dużo, że po prostu nie nadążam odpisywać, za co z miejsca serdecznie Was przepraszam) i wśród nich znajduje się wiele próśb o to, bym zamieściła na blogu instrukcje poświęcone tworzeniu różnego rodzaju projektów. Za każdym razem zapisuję sobie Wasze propozycje i staram się brać je pod uwagę przy planowaniu kolejnych wpisów. I kiedy kilka dni temu zrobiłam sobie małe szacunki, wyszło mi, że bardzo często Wasze zapytania dotyczą produkcji kartek okolicznościowych. W związku z tym uznałam, że swój najbliższy post poświęcę tej właśnie tematyce ;) Kartka, którą chcę Wam dziś zaproponować jest prosta, lecz niezwykle efektowna. Jej produkcja nie powinna sprawić większych trudności, zwłaszcza jeśli mieliście już okazję tworzyć kartkę walentynkową z papierowych zawijasów (zobacz: TUTAJ).

środa, 4 kwietnia 2018

Wiosenne drzewo z papierowych kwiatków (mini serduszek)

 

Jak tam Wasze poświąteczne nastroje? Gotowi na nowe, artystyczne wyzwania? ;) Jeśli jest w Was jeszcze choć odrobina energii, warto ją jakoś pozytywnie spożytkować... np. zajmując się tworzeniem. Według mnie to najlepszy poprawiacz nastroju i zarazem wypełniacz wolnego czasu :) I jako że tegoroczne Święta Wielkanocne były dla mnie okresem wypoczynku, tak teraz nie zamierzam próżnować i dzielę się z Wami nowym pomysłem na stworzenie unikatowej dekoracji o typowo wiosennym zabarwieniu :) A o czym dokładnie tu mowa? O przepięknym, kolorowym drzewku, które powstało z całej masy mini serduszek. Chcecie dowiedzieć się, jak się je produkuje? Odpowiedź znajdziecie w dzisiejszym wpisie ;) Zapraszam! :)

wtorek, 27 marca 2018

Zajączki z lizaków


W styczniu opublikowałam wpis poświęcony produkcji lizakowych: babci i dziadka (Babcia i dziadek z lizaków)... a teraz zamierzam pokazać Wam nieco inny projekt, nawiązujący tematycznie do zbliżających się wielkimi krokami Świąt Wielkanocnych. Najważniejszymi postaciami są tutaj bowiem zajączki, wykonane na dwa zbliżone do siebie sposoby ;) Może będzie to ciekawsza alternatywa dla czekoladowych jajek, które są już niemal standardowym smakołykiem podczas Wielkanocy (?) O tym oczywiście zdecydujecie już sami, lecz mimo to warto rozważyć wykonanie takich zajączkowych słodkości - chociażby dla własnego użytku ;)

poniedziałek, 26 marca 2018

Dekoracyjne jajko wielkanocne DIY


Wielkanocnych projektów ciąg dalszy... ;) Tym razem skupiłam się na pokazaniu Wam sposobu tworzenia prześlicznej dekoracji  z wykorzystaniem styropianowego jajka i kolorowych, plastikowych kwiatków. Co z tego wyszło? Możecie zobaczyć na zdjęciu głównym... i w moim najnowszym filmiku (!)

sobota, 24 marca 2018

Papierowy hiacynt - wersja nr 2 (video)


Gdyby ktoś zadał Wam pytanie: "Z czym kojarzy Ci się wiosna?", jaka byłaby Wasza odpowiedź? Ja na pewno wspomniałabym o kwiatach i pierwsze, co przyszłoby mi na myśl, to hiacynty, które zawsze w okresie wiosennym kupuję w ilościach hurtowych. Uwielbiam te kwiatki i nic ani nikt tego nie zmieni (!) ;) Co prawda nigdy nie mogę nacieszyć się nimi dostatecznie długo, bo szybko przekwitają, ale są inne sposoby na to, by "utrzymać je przy życiu" ;) Jedną z takich metod jest stworzenie ich wersji papierowej i tak się ciekawie składa, że na blogu możecie już znaleźć wpis poświęcony tej tematyce (zobacz: Papierowy hiacynt, Papierowy hiacynt - video). Jednakże znam jeszcze inne, równie ciekawe (i nawet łatwiejsze) sposoby na ich wykonanie i bardzo bym chciała, byście i Wy mieli możliwość ich poznania. Stąd na moim kanale na YouTube pojawił się dziś nowy tutorial - właśnie z hiacyntami w roli głównej :) Jeśli więc dysponujecie wolną chwilą i zależy Wam na tym, by nauczyć się czegoś nowego z dziedziny artystycznej, obejrzyjcie zamieszczony poniżej filmik :)

niedziela, 18 marca 2018

Kartka wielkanocna - jajko z pasków papieru (video)

 

Wiosna, wiosną, ale niebawem będziemy świętować Wielkanoc (!) Dlatego postanowiłam, że przygotuję kilka wpisów, które będą poświęcone tej właśnie tematyce. Z pierwszym z nich macie okazję zapoznać się już teraz - przed dwiema godzinami na moim kanale na YouTube ukazał się bowiem tutorial, w którym prezentuję, krok po kroku, jak wykonać uroczą kartkę wielkanocną z motywem jajka. Metoda ta jest na tyle prosta, że w jej produkcję możecie z powodzeniem zaangażować dzieci. Zresztą - co tu się dużo rozpisywać - obejrzyjcie filmik, a wszystko stanie się jasne ;)

sobota, 17 marca 2018

Koniczyny w słoiku - kartka okolicznościowa w wersji handmade

 

Dziś dominuje zieleń - przynajmniej w teorii, bo na zewnątrz biało jak nigdy o tej porze (!) A wszystko to za sprawą nie tyle wiosny, co Dnia Świętego Patryka! :D W związku z tą okolicznością, postanowiłam opublikować wpis, w którym pokażę Wam własnoręcznie stworzoną karteczkę z koniczynkami w roli głównej. Może chociaż w ten sposób uda mi się przegonić zimę, którą nawet lubię, ale jednak na ten moment wolałabym widzieć za oknem budzącą się powoli do życia przyrodę aniżeli zaspy śniegu (!) No cóż, na pewne rzeczy nie mamy po prostu wpływu. Spójrzmy jednak na wszystko z nieco optymistycznej strony - do wiosny coraz bliżej, a iście zimowa aura to tylko kolejna okazja do tego, by więcej czasu poświęcić na tworzenie! ;)

piątek, 16 marca 2018

Trójwymiarowy, papierowy kwiat (róża) - video

 

Spoglądając na dzisiejszy pejzaż za oknem, wcale nie robi się przyjemnie... zważywszy, że za kilka dni mamy powitać wiosnę (!) Ja jednak znam sposób na to, by wprowadzić do życia nieco optymizmu - metoda wszystkim dobrze znana - TWORZENIE (!!!!) Dokładnie - działalność artystyczna to coś, co zawsze poprawia nastrój i motywuje do działania. A jeśli czynnością, jakiej mamy się poświęcić jest produkcja takich barwnych róż, jakie widać na zdjęciu głównym, to już absolutnie nie może być mowy o złym samopoczuciu! ;) Co ciekawe, pięknie się dziś złożyło, bowiem z myślą o Was stworzyłam kolejny tutorial (tym razem w wersji filmowej), w którym prezentuję, jak należy takie śliczne kwiatki wykonać... a ukazał się on na moim kanale na YouTube przed kilkoma godzinami (!) To nie może być przypadek ;)

czwartek, 15 marca 2018

Koszula z krawatem - paczka prezentowa DIY (video)


Mężczyźni, wbrew pozorom, również lubią być obdarowywani różnego rodzaju prezentami. A jeśli dodatkowo taki upominek schowamy do własnoręcznie stworzonej torebeczki, która swym kształtem przypominać będzie męską koszulę, to z pewnością zrobi to na nich ogromne wrażenie (!) Dlatego musicie koniecznie nauczyć się taką paczuszkę produkować! A nasz filmik bez wątpienia Wam w tym pomoże ;)

wtorek, 13 marca 2018

LEGO - kartka urodzinowa i koperta


Wiosna kojarzy mi się nie tylko z pięknym słońcem, kwiatkami czy motylkami. Jest to także okres, kiedy swoje urodziny obchodzą moi: bratanica i bratanek. I - jak co roku - staram się własnoręcznie produkować dla nich kartki, które nawiązują do ich aktualnych zainteresowań. Przykładowo dwa lata temu powstały karteczki z motywem Reksia i Tomka Lokomotywy (zobacz: Reksio i lokomotywa Tomek - kartki urodzinowe ), zaś rok temu pokusiłam się o stworzenie czegoś bardziej "wyrafinowanego", wszak Ninka i Nikodem świętowali swoje 6 urodziny ;) Dziś akurat macie okazję zobaczyć wersję "dla chłopca", będącego małym pasjonatem klocków LEGO ;) Karteczka "dziewczyńska" pojawi się w kolejnym poście ;)

poniedziałek, 12 marca 2018

Papierowe stokrotki DIY


Lubicie tworzyć kwiatki? Bo ja tak! I mam dla Was kolejny, fenomenalny pomysł na ich wykonanie! Tym razem pod lupę pójdzie ukochana przeze mnie stokrotka (!)... czyli ozdóbka, która świetnie sprawdzi się nie tylko jako wiosenny element dekoracyjny ale także jako przepiękny dodatek zdobniczy do prezentu. Sprawdźcie zatem, jak dokładnie przebiega cały proces produkcji takich stokroteczek :)

sobota, 10 marca 2018

Jak zrobić symbol Supermana - video


Kilka dni temu wszystkie kobiety obchodziły swoje święto... a według kalendarza dziś ten zaszczyt przypadł w udziale mężczyznom (!) Sprawmy zatem, by i oni poczuli się wyróżnieni, obdarowując ich jakimś drobnym upominkiem, np. takim ozdobnym znaczkiem - symbolem Supermana (!) ;) Z pomocą naszego tutorialu w formie wideo, nie powinno to być trudne!