Dekoracyjny wiatrak (kwiatek) w doniczce


Co prawda astrologiczna wiosna już się rozpoczęła, w ubiegły weekend przestawialiśmy nawet czas, aczkolwiek pogoda za oknem wcale na wiosenną nie wygląda :/ Można jednak (i warto) poprawić sobie nastrój i zająć się tworzeniem pozytywnych, kolorowych dekoracji... Ja zabrałam się już za to bardzo wcześnie, bo w połowie lutego (i w dalszym ciągu aktywnie działam na tym polu). W tym też zimowym czasie wyprodukowałam całe mnóstwo wiatraczków - kwiatków, ulokowanych w papierowych donicach. A dziś chciałabym pokazać Wam, jak owa ozdoba  powstaje :) 

Wiatraczki są jednym z głównych elementów dekoracyjnych w mojej sali, aczkolwiek nie jedynym, o czym zresztą niebawem będziecie się mogli przekonać ;) Część ozdób zdołałam już zaprezentować. Dla przypomnienia: Pociąg i łąka, czyli wiosenna dekoracja okienna, Girlanda z żurawiami origami, Wiatrak - wiosenna dekoracja drzwi przedszkolnej sali.

Potrzebne materiały:
- folia piankowa lub zwykła kartka rysunkowa/techniczna;
- klej na gorąco;
- guziki, kolorowe cekiny lub koraliki (do wyboru);
- drewniany patyczek (np po szaszłyku), plastikowa słomka bądź kolorowa słoma (kwestia uznania);
- kawałek filcu;
- kolorowa kartka rysunkowa w formacie A4;
- ołówek;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- klej w sztyfcie;
- żyletka/nożyk do cięcia papieru/skalpel;
- kolorowa kredka (w podobnym kolorze co kartka A4);
- ew. zielona kartka papieru (np. brokatowa) do stworzenia liści.

Sposób wykonania:


Z folii piankowej/kartki rysunkowej lub technicznej tworzymy wiatrak. Instrukcję jego tworzenia znajdziecie TU. Na środku niniejszego wiatraka umieszczamy guzik, kolorowy cekin czy koralik (mocujemy go klejem na gorąco - w przypadku folii piankowej).

Następnie przygotowujemy kolorową kartkę A4.,..

... składamy ją na pół w pionie...

... i rysujemy na niej kontury doniczki.

Całość wycinamy (powstaną nam 2 identyczne elementy).

Bierzemy jeden z owych elementów, po czym chcąc podkreślić, iż ma być to donica, rysujemy kredką odpowiednie formy (w sposób zaprezentowany na zdjęciu powyżej).

Dalej, w górnej części niniejszego elementu nacinamy żyletką niewielki otwór (zobacz: fot. 7).

Teraz bierzemy drugi z elementów i smarujemy go klejem w sztyfcie wzdłuż całego brzegu (miejsca te oznaczono orientacyjnie na fotografii nr 8).

Kolejną czynnością jest scalenie obu części...

... co zaowocuje powstaniem papierowej donicy. 

Musimy jeszcze połączyć patyczek z wiatrakiem. 

W tym celu odwracamy wiatrak na drugą stronę...

... i na jego środkową część nanosimy klej na gorąco i od razu mocujemy na nim nasz patyczek.

Aby zakamuflować widoczny na wiatraczku klej, umieszczamy w tym miejscu kawałek filcu. 

Patyczek w dolnej części również "smarujemy" klejem na gorąco, a następnie umieszczamy go we wnętrzu naszej doniczki (wkładamy go przez otwór utworzony w etapie 7). 

Done!
Jeśli chcecie, możecie jeszcze przykleić liście (w dolnej części łodyżki). Ja już tego nie czyniłam, ale możecie zobaczyć jak wygląda to na zdjęciach zaprezentowanych poniżej:




Na tych wiatrako - kwiatkach, zamiast guziczka wykorzystałam gotowe, plastikowe kwiatki.




Jeden z takich kwiatków przymocowałam też z drugiej strony każdego wiatraka (w jakim celu to uczyniłam - wyjaśnię przy okazji kolejnego wpisu) ;)


Liście wycięłam z papieru brokatowego (są one przyklejone po obu stronach wiatraczko - kwiatka).



A niebawem pojawi się post, w którym zobaczycie, w jaki sposób wykorzystałam niniejsze ozdoby :)






Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć