Dynia - papierowa maska w wersji handmade

 

W ostatnim czasie otrzymuję od Was sporo zapytań odnośnie maski w kształcie dyni: czy ją kiedyś tworzyłam? albo czy posiadam stosowny szablon, by ją samodzielnie wykonać? Moja odpowiedź brzmi: "Tak!"... iiiii "Tak!" :D Ale, żeby nie było wątpliwości, to postanowiłam poświęcić temu projektowi oddzielny wpis, byście mieli namacalny dowód, że taka maska powstała, a co za tym idzie, że i wy możecie ją wykonać, jeśli tylko się na to zdecydujecie ;)

Gdybyście chcieli zajrzeć do jednego z moich wpisów sprzed czterech lat, to Waszym oczom ukaże się zdjęcie kilku przykładowych dyniowych masek, które powstały z okazji "Dynioween"(KLIK). Stworzyłam je wówczas dla swoich wychowanków.

A w dzisiejszym poście, opiszę Wam pokrótce, jak taką maskę wyprodukować :)

Potrzebne materiały:


  • pomarańczowa kartka techniczna w formacie A5;
  • skrawek zielonej kartki technicznej (gapa zapomniałam uwzględnić ją na zdjęciu :/);
  • ołówek;
  • gumka do mazania (vel ścierania);
  • nożyczki;
  • klej w sztyfcie (mój jest w formie długopisu);
  • czarny cienkopis;
  • kawałek kolorowej, cieniutkiej gumki (u mnie w kolorze pomarańczowym);
  • kredki ołówkowe (w kolorach: brązowym - ciemnym i jasnym oraz czarnym).

Sposób wykonania:

  1. Pierwszy krok to stworzenie szablonu. Jeśli nie potraficie zrobić go samodzielnie, to możecie skorzystać z wersji gotowej (odzywajcie się do mnie za pośrednictwem maila).
  2. Szablon odwzorowujemy na pomarańczowej kartce, a następnie go wycinamy (pamiętajmy też o wycięciu trójkątnych oczu). 
  3. Za pomocą gumki pozbywamy się śladów ołówka.
  4. Ołówkiem szkicujemy wypukłe elementy dyni, a później "poprawiamy" to kredkami (zaczynamy od najjaśniejszego odcienia). Kredkami obrysowujemy też kontury. 
  5. Dodajemy nieco refleksów czarnym cienkopisem (naniosłam go w miejsca, które wyróżniłam kredkami).
  6. Na końcu tworzymy ogonek - szablon odwzorowujemy na zielonej kartce, wycinamy go, ozdabiamy kredkami i cienkopisem. Przyklejamy go do dyni od strony "wewnętrznej", tj. od tyłu.
  7. Pozostaje jeszcze przymocowanie gumki - sposób montażu zaprezentowałam TUTAJ (przyjrzyjcie się dokładnie etapom 6 - 12). 
  8. I gotowe! Możemy już korzystać z własnej, dyniowej maski :D
Jak mogliście się przekonać, proces tworzenia takiej maski nie jest wcale skomplikowany. Mam nadzieję, że bez problemu sobie poradzicie, a w razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, możecie śmiało do mnie pisać (tutaj - pozostawiając komentarz czy też za pośrednicwem wiadomości mailowej ;)

Poniżej pozostawiam Wam jeszcze zdjęcia mojego dyniowego dzieła :)






Pierwszy dyniowy projekt już za nami, przed nami kolejne, a w międzyczasie stworzymy sobie coś jesiennego... i uniwersalnego :D Jesteście ciekawi o czym mowa? Zapraszam do śledzenia moich wpisów oraz aktualności na kanałach społecznościowych Lubię Tworzyć :) Niebawem wszystko się wyjaśni ;)


Komentarze

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć