Jesienne drzewo z listkami - zabawa oddechowa z wykorzystaniem torebki strunowej


Jeśli śledzicie mojego Instagrama lub Facebooka, to być może natrafiliście na dzisiejsze (Insta) story, w którym pokazałam, jak przygotować fajną zabawę oddechową dla dzieci. Stwierdziłam, że warto pokazać tutorial również tutaj, by więcej osób miało okazję z niego skorzystać :)

Projekt ten stworzyłam z myślą o swojej córeczce. Chciałam bowiem w ten sposób zachęcić ją do dmuchania. A najlepiej zrobić to właśnie poprzez zabawę. Czy mi się udało? Jasne,  że tak! :)

Wiadomo, że taki 1,5 - roczny maluszek, swoim dmuchaniem, nie wprawi w ruch skrawków bibuły. Ale nie znaczy, że nie może starać się tego uczynić. Najważniejsze jest to, by podejmował próby.

U nas zazwyczaj wygląda to tak, że to my (ja lub mój mąż) dmuchamy, po czym do akcji wkracza Laura ze swoją słomką i powtarza tę czynność po nas.

Później wyjmuje słomkę i chodzi z nią po pokoju, starając się w nią dmuchać (i przy okazji gryźć :D).

Już sam widok poruszającej się bibuły, jest dla dziecka czymś intrygującym i sprawia mu mnóstwo radości :)

Potrzebne materiały:



  • skrawki kolorowej bibuły marszczonej;
  • nożyczki;
  • szablon drzewa;
  • torebka strunowa;
  • marker permanentny;
  • słomki.


Sposób wykonania:

Kartkę z szablonem przycinamy tak, by zmieściła się we wnętrzu torebki strunowej.  

Za pomocą markera permanentnego odrysowujemy na torebce wzór drzewa.

Wyjmujemy z torebki kartkę i wkładamy do środka skrawki kolorowej bibuły marszczonej. Na końcu wsuwamy słomkę i zaciskamy torebkę. Możemy zrobić nożyczkami kilka niewielkich otworów, by podczas dmuchania, powietrze miało ujście. 


A jak wygląda to w praktyce? Zobaczcie sami!:





Powodzenia i udanej zabawy! :) :) :)





Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć