Wiosenny wianek z bibułkowych kwiatów


Astronomiczna wiosna już jutro, dlatego wczoraj stworzyłam piękny, kwiatowy wianek, który zostanie wykorzystany podczas jutrzejszego przedstawienia w przedszkolu :) Skorzystałam z okazji i przygotowałam dla Was fotorelację, byście mogli zobaczyć, jak taką ozdobę się produkuje... a możecie mi wierzyć - należy to do mega łatwych zadań :)

Potrzebne materiały:
- bibuła marszczona w dowolnych kolorach (powstaną z niej kwiatki) + obowiązkowo bibuła marszczona w kolorze oliwkowym lub innym odcieniu zieleni/ewentualnie zwykła bibuła;
- klej w sztyfcie;
- nożyczki;
- cienki drucik;
- papierowy sznurek (mój jest w kolorze zielonym);

Sposób wykonania:

Jeśli nie posiadacie bibuły marszczonej, a jedynie zwykłą bibułę, możecie wykonać kwiatki korzystając z TAKIEJ metody.

Szykujemy cienki drucik i kawałek bibuły marszczonej.

Bibułką oplatamy jedną z końcówek drucika (warto najpierw posmarować klejem w sztyfcie skrawek niniejszej bibuły)...

... po czym (mniej więcej w połowie zwijania) delikatnie zginamy drut i dalej owijamy go bibułką. Na końcowy skrawek bibuły nanosimy niewielką ilość kleju w sztyfcie, co pozwoli nam na eleganckie scalenie obu elementów...

... a będzie to wyglądać tak (zobacz: zdjęcie powyżej).

Później wycinamy z bibuły płatki kwiatka (rozmiar i kształt dowolny - wedle uznania).

Chwytamy jeden z płatków, smarujemy jego dolny fragment klejem, po czym umieszczamy na nim drucik...

... i całość łączymy.

W analogiczny sposób dodajemy pozostałe elementy...

... aż uznamy, że kwiatek jest wystarczająco piękny ;)

Z innych kolorów bibuły produkujemy kolejne kwiatki (mogą być mniejsze czy większe - to już kwestia indywidualna).

Przygotowujemy łącznie 12 kwiatów

W późniejszym etapie szykujemy papierowy sznurek. Jego długość jest zależna od tego, jak duży obwód głowy będzie miała osoba, która niniejszy wianek będzie nosić. Dlatego warto najpierw to sprawdzić i do wymierzonego fragmentu dodać jeszcze 3 lub 4 cm.

Ze sznureczka tworzymy okrąg (nie martwcie się, jeśli sznurek będzie się marszczył, bowiem w miarę dodawania kolejnych kwiatów, uzyskamy pożądany kształt) i owijamy wokół niego drucianą łodygę kwiatków.

Tak samo mocujemy pozostałe kwiaty...

... aż powstanie cały wianek.

Musimy jeszcze zatuszować ślady drutu, dlatego z oliwkowej bibuły (lub dowolnego odcienia zieleni) wycinamy listki...

... które później przyklejamy do wianeczka.

A kiedy zamontujemy ostatni liść, nasz wianek będzie już gotowy do użycia :)


Więcej zdjęć wianeczka, już wkrótce... chcę Wam bowiem pokazać, jak prezentuje się na głowie, a dziś nie było stosownej okazji, by taką fotkę wykonać :)




Komentarze

  1. Jest prześliczny! A ja jestem zauroczona <3
    Dobrze, że jutro mam wolne. Dużo już sobie zaplanowałam artystycznych szaleństw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) :) Zazdroszczę :) Ciekawa jestem Pani dzieł! ;)

      Usuń
  2. Piękne wianki! Wiosna już do nas prawie przyszła, więc będzie też można takie wykonać z prawdziwych kwiatów :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) :) :) Już nie mogę się tego doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć