środa, 28 października 2015

Papierowe chmurki 3D - jesienne dekoracje do zawieszenia



Jeśli jeszcze nie udekorowaliście swojej przedszkolnej sali i w żaden sposób nie macie pomysłu, jakie tym razem stworzyć ozdoby, być może spodoba się Wam moja dzisiejsza propozycja. Ostatnio doszłam do wniosku, że skoro czas tak szybko przelatuje nam przez palce i (dodatkowo) pracując w przedszkolu zawsze ma się co robić, toteż postaram się produkować takie dekoracje, które będzie można wykorzystać również podczas kolejnej pory roku. Tak było w przypadku drzewa widniejącego na drzwiach przedszkolnej szatni (Jesienne drzewo - dekoracja drzwi przedszkolnej szatni) i tak będzie w przypadku trójwymiarowych chmurek, które aktualnie są ozdobą lamp mieszczących się w sali mojej grupy. Ich tworzenie jest naprawdę banalnie proste, jakkolwiek w jedyne, co się musimy uzbroić, to cierpliwość. Trzeba bowiem poświęcić sporo czasu na przygotowanie części bazowej (tzn. odrysowanie i wycinanie chmur) oraz sklejanie poszczególnych części składowych. Jednak mimo to warto wygospodarować nieco chwili na wykonanie takiej "mobilnej" dekoracji, bo na żywo naprawdę robi ogromne wrażenie. Kto nie wierzy, niech wpadnie w odwiedziny do przedszkola, w którym pracuje... albo po prostu zabierze się do pracy i na własnej skórze przekona się, że mam całkowitą rację ;)


Potrzebne materiały:
- papier techniczny w kolorze białym;
- szablony chmurek (w różnych rozmiarach);
- ołówek;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- klej (tzw. biały);
- niteczka do zawieszenia.

Sposób wykonania:

Przygotowujemy jeden z szablonów (zainteresowanym mogę podesłać takie chmurkowe szablony na maila)...

... układamy go na kartce technicznej...

... i odrysowujemy. Jako że nasza chmurka ma być trójwymiarowa, toteż do jej stworzenia potrzebujemy 4 sztuki (zatem odrysowujemy nasz szablon czterokrotnie).

Wszystkie chmury wycinamy...

... składamy kolejno na pół.

A po rozłożeniu będą prezentować się mniej więcej tak, jak na zdjęciu powyżej.

Chmurki pozostawiamy złożone.

Bierzemy pierwszą z nich i (widoczną na fot. 8) powierzchnię smarujemy klejem białym.

Dalej, szykujemy drugą z chmurek i układamy ją w sposób zaprezentowany na zdjęciu nr 9. Scalamy obie chmury, tj. łączymy element oznaczony jako A z elementem B...

... co po wykonaniu tych działań będzie wyglądało dokładnie tak, jak ilustruje to fot. nr 10 (zespolone elementy pozostawiamy dokładnie w takim ułożeniu).

Sklejone chmurki nr 1 i nr 2 łączymy dalej z chmurką nr 3 (w analogiczny sposób co w etapie 9 - 10), tzn. nanosimy klej na część opisaną jako C i przymocowujemy do niej fragment D.

Po realizacji czynności opisanych w powyższym etapie, nasza konstrukcja będzie zlepkiem 3 chmurek. 
Całość musimy jeszcze rozłożyć (tak, jak uwidacznia to fotografia 12a)...

... a następnie połączyć nasze 3 scalone chmurki z ostatnim, czwartym elementem. Smarujemy więc klejem część E i F oraz w niniejsze miejsca lokujemy ostatnią chmurę (fragment G i H). 

Tak powinna wyglądać gotowa chmura z "lotu ptaka"...

... a tak po złożeniu.

Do przystrojenia pojedynczej lampy wykorzystałam blisko 14 chmurek o różnych rozmiarach. Do każdej przymocowałam niteczkę i zawiesiłam na różnych wysokościach. Jaki był tego efekt? Przekonajcie się sami oglądając poniższą galerię :)








Na powyższych fotografiach widać także fragment innych ozdób. Je również zamierzam Wam pokazać, tyle że przy okazji innego wpisu ;) Także do zobaczenia niebawem :)


38 komentarzy:

  1. Poproszę szablon chmurek na e-mail : iza.jurk@gmail.com
    Dziękuję, chętnie się zainspiruję, parasole też przecudne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, piękna dekoracja :) poproszę szablon chmurki i jeżeli jest to parasolki na miala michaela.sigmund@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie! :-) Szablony już powinny znaleźć się w Waszych skrzynkach odbiorczych, także możecie zerknąć, czy rzeczywiście dotarły ;) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, bardzo efektowna dekoracja!Poproszę szablon chmurki na maila lady09@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne chmurki :) czy można prosić o szablon chmurkę, oto mój adres e-mail :joanna1993tomasz1989@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie:)
    Czy mogę prosić o szablom chmurki i parasolki?
    Pozdrawiam Maja.
    maja2@onet.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. czy również mogę prosić o szablony?:) mój mail to kingaahajduk@gmail.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjny pomysł! Ja również gorąco proszę o przesłanie, jeśli to możliwe, szablonu chmurki i parasolki, oto mój adres e-mail :joannasyta@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam:) bardzo proszę o szablon chmurki i parasolki:)moj mail: annagarbiec1@gmail.com
    Z gory dziekuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. super pomysł,parasolki też świetne ja również poproszę o szablony jeśli jest taka możliwość. natalia.lesniewska14@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam.Wygląda to pięknie.Jeśli to możliwe poproszę również o szablony chmurek monikakolasa18@gmail.com pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  12. wyslalam maila by w odpowiedzi rowniez otrzymac szablon, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo proszę o szablon chmurki :) Pozdrawiam :) mój adres: esperanza9111@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. witam czy mogę prosić o szablony weronka.a@onet.com.pl bardzo dziękuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosiłabym o ponowne wprowadzenie adresu mailowego, gdyż nie jestem w stanie wysłać wiadomości (otrzymuję maila zwrotnego z informacją o błędzie w adresie). Pozdrawiam :-)

      Usuń
  15. Witam,
    Ja również dołączam się do koleżanek z prośbą o szablon chmurki, bo ten jest super! Jeśli Pani posiada to poproszę też szablon parasola.
    mój mail: fojcik.998@op.pl
    Pozdrawiam,
    Agnieszka Ptak

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry, poproszę szablony chmurek na meila littledrop@poczta.onet.pl
    Ślicznie dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam serdecznie, rowniez bylabym wdzieczna za ten szablon:)
    Oto moj adres maki88kostka@gmail.com
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Maile z szablonami wysłane - można sprawdzać pocztę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy mogę poprosić szablon chmurek i parasolek - beti883@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam, czy mogę prosić o szablon chmurki ann.m@onet.pl
    Z gory dziekuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam pani Alicjo,
    Moglaby panie rowniez i mnie przeslac, szablony chmurek i parasola.lucy.kolodziej@wp.pl
    Serdecznie dziekuje i goraco pozdrawiam
    Lucyna

    OdpowiedzUsuń
  22. Prosze o wyslanie szablonow na maila monikakrzemkowska@gmail.com. Serdecznie dziekuje i gratuluje super bloga!

    OdpowiedzUsuń
  23. Będę ogromnie wdzięczna za podesłanie szablonów: ervcia@gmail.com

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pani Alu, będę ogromnie wdzięczna za podesłanie szablonów: ervcia@gmail.com

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  25. Będę ogromnie wdzięczna za podesłanie szablonów chmurek: ervcia@gmail.com

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam, ja również proszę o przesłanie szablonów.
    Mój mail: iw.kwiatkska@gmail.com
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne dekoracje, bardzo proszę o szablony na mój mail paulina.boros@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam!Czy mogła bym prosic o szablony tych chmurek?Sa fantastyczne!kobus2@onet.eu Z góry dziękuję.Dodam tylko że zależy mina czasie

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam ja także proszę o te szablony!!kobus2@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam!Ja także proszę o szablony do tych pięknych chmur.Mój email to kobus2@onet.eu Z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. I ja bardzo bym prosiła o szablony chmurek na adres beatasolecka@o2.pl Pozdrawiam i dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardo prosze o szblony chmurek.
    Mój email beatasolecka@o2.pl
    Dziekuje i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam, ja też skromnie poproszę o te szablony.molszewska19@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne :) również poproszę o przesłanie mi szablonu chmurek. avi5@wp.pl

    OdpowiedzUsuń