piątek, 9 grudnia 2016

Lizakowy renifer i bałwanek


Blisko rok temu, w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, natrafiłam w internecie na zdjęcie przedstawiające niezwykle ciekawy projekt - tj.  papierową głowę reniferka z lizakiem chupa chups w miejscu noska... czyli Rudolf Czerwononosy jak się patrzy ;-) Nie mniej, w tym roku postanowiłam stworzyć sobie takiego reniferka, chociażby z uwagi na fakt, że pracując w przedszkolu, zawsze trzeba mieć w zanadrzu jakieś fajne pomysły do wykorzystania. Co więcej, zdecydowałam się pójść nieco dalej i zaprojektowałam dodatkowo wersję bałwankową :-) A gdybyście przypadkiem potrzebowali pomocy w produkcji takich gadżetów, niniejszy wpis z pewnością okaże się pomocny :-)
Tradycyjnie już zaznaczam, że w razie konieczności dysponuje stosownymi szablonami. Piszcie więc, jeśli chcielibyście z nich skorzystać.

Potrzebne materiały:
- lizaki chupa chups;
- papier techniczny w kolorze białym i dwóch odcieniach brązowego, ponadto (do stworzenia elementów dodatkowych): papier rysunkowy/techniczny w kolorze pomarańczowym i czarnym;
- plastikowe, gotowe oczka (jeśli posiadamy);
- czarny cienkopis;
- czerwona, sucha pastel;
- klej w sztyfcie + klej tzw. biały (do zamontowania oczek);
- nożyczki;
- ołówek;
- gumka do mazania;
- kredki;
- ew. gotowa, plastikowa śnieżynka do ozdoby;
- kawałek filcu.

Sposób wykonania:

















Ostatnim zadaniem winno być włożenie lizaczka. 

... i sklejenie rogów oraz uszu. 

Tadam! 😊 

W przypadku bałwana sprawa wygląda całkiem podobnie jak w przypadku reniferka. Wycinamy więc szablon... 

... i wycinamy kapelusz (podwójnie), nos i gałęzie.

Najpierw Przyklejamy nos,... 

... później rysujemy oczy i buźkę...

... oraz rumieńce.

Dalej należy włożyć lizaczka... 

... przykleić gałązki, sklejając jednocześnie górną część bałwanka. 

Kapelusz zaś rozkładamy i nanosimy klej na obie połówki... 

... po czym umieszczamy na głowie bałwana. 

Możemy dodatkowo ozdobić naszą pracę jakimś elementem, np. śnieżynką...

...czy szalikiem z filcu. 

A tak prezentuje się nasze gotowe dzieło :-) 

Może już niebawem powstaną inne wersje,  np. elfowa czy mikołajkowa, ale na to przyjdzie pora ;-)





10 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się reniferek ^^ Jest taki uroczy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz go sobie sama stworzyć ;) ... a może w tegoroczne święta reniferek powędruje do Ciebie?... Zobaczymy... w końcu trzeba będzie czekać na to prawie cały rok ;)

      Usuń
  2. Jaki sympatyczny dodatek do prezentów :)
    U mnie tak idealny na pewno by nie wyszedł ale najważniejsze, że własne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieprawdaż? ;) Ja też jestem nimi wprost oczarowana! :) Myślę, że by wyszedł... Zresztą zawsze mogę podesłać Tobie gotowe szablony ;)

      Usuń
  3. Super renifery i bałwanek

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, od dłuższego czasu przeglądam różne Twoje cudeńka i jestem coraz bardziej zachwycona! Wiem że nie pora na to, ale bardzo proszę o szablony, szkoda mi czasu na pracowite dłubanie własnych na podstawie zdjęć... Korci mnie przeróbka na girlandę lub dodatek na okno, do zimy daleko to zdążę coś zakombinować. Podziwiam i pozdrawiam - asys7@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Ci dziękuję :) :) :) Dopiero dokopałam się do Twojej wiadomości, jest ich tutaj tak dużo :) Nie mniej szablony na pewno wyślę, jak uporam się ze wszystkimi zaległościami. Postaram się uczynić to już w ten weekend, jeśli to oczywiście nie problem. Przyznam, że pomysł z dekoracją okienną byłby ciekawy, podobnie zresztą jak w przypadku girlandy :) Można wówczas dokleić Rudolfowi czerwony pompon w miejsce noska ;) Pozdrawiam :) :)

      Usuń