Trójwymiarowa ozdoba świąteczna z papieru - "świderek"


Dekoracji bożonarodzeniowych ciąg dalszy... czyli kolejny ciekawy i zarazem nietrudny w wykonaniu pomysł na wprowadzenie świątecznej atmosfery do wnętrza własnego domostwa ;)

Aby stworzyć dzisiejszą ozdobę, musicie koniecznie zajrzeć do mojego wcześniejszego wpisu, który znajdziecie pod TYM LINKIEM. Umieszczono tam bowiem instrukcję pokazującą, jak przy użyciu sześciu takich dekoracyjnych "świderków" wyprodukować piękną trójwymiarową gwiazdę. Uznałam tym samym, że nie ma potrzeby ponownego zamieszczenia zdjęć, które ilustrować będą wszystkie etapy powstawania niniejszej ozdoby, gdyż równie dobrze możecie zapoznać się z nimi wchodząc pod podany wyżej link.

Potrzebne materiały:
- 1 kwadracik z papieru (jego wymiar jest zależny od tego, jak dużą ozdobę zamierzamy wykonać. Na poniższym przykładzie długość każdego boku wynosi 12 cm.), przy czym jeśli macie filc - koniecznie zróbcie "świderek" z niego.
- klej;
- linijka;
- ołówek;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- taśma klejąca;
- sznureczek/niteczka w kolorze kartki (ja użyłam zielonego kordonka) o długości 25 cm.
- 2 małe koraliki (kolor dowolny, przy czym ja wybrałam zielony)

Sposób wykonania:
Odwołując się do instruktażu w formie fotograficznej zamieszczonej w poprzednim poście, pragnę zaznaczyć, iż realizujecie wszystkie opisane tam czynności począwszy od etapu 2, a na 20 skończywszy. Kiedy wypełnicie niniejsze działania, powinniście otrzymać gotowy "świderek", który należy odpowiednio przystroić, toteż zapoznajcie się proszę z poniższymi fotografiami:

Przygotowujemy złożoną już ozdobę, 2 koraliki oraz nitkę/sznurek (zob.: zdjęcie 1 i 1a)


Następnie dzielimy sznureczek na 2 części (przy czym jedna winna być dłuższa  od drugiej) i nawlekamy na nie koraliki pamiętając, by z obu stron zrobić supełek (co zapobiegnie wysuwaniu się tych drobnych elementów). Na jednej z końcówek dłuższej niteczki robimy dużą pętelkę (patrz: zdjęcie 2).

W kolejnym etapie, bierzemy taśmę klejącą i nożyczki...

... po czym z ich pomocą przyczepiamy najpierw do jednej z końcówek "świderka" niteczkę dłuższą (tę z pętelką)...

... a później do drugiej końcówki nitkę krótszą. 

Układamy uzyskaną ozdobę w taki sposób, by sznurek zawierający pętelkę znajdował się w części górnej, co pozwoli tym samym na powieszenie jej w wybranym przez nas miejscu. 

Moja dekoracja została póki co wyeksponowana na ścianie (tylko na potrzeby zrobienia zdjęć do niniejszej fotorelacji). Ostatecznie bowiem zamierzam wykorzystać ją jako ozdobę okienną ;) 




Jeśli wykonacie takie "świderki" z karteczek o mniejszym rozmiarze, możecie je wówczas z powodzeniem powiesić na choince. 




Komentarze

  1. Bardzo ciekawa dekoracja!!super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jaka prosta w wykonaniu ;) Mnie również bardzo się podoba :)

      Usuń
  2. Zrobiłam te "świderki" i przy ich połączeniu (chyba 5) powstała zaskakująca gwiazda! Niech pani też tego spróbuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, o jaką gwiazdę chodzi ;) Sposób jej wykonania zamieściłam kilka postów wcześniej (http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/12/trojwymiarowa-gwiazda-z-papieru.html). Ale dziękuję za trafne spostrzeżenie ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć