Ptaki na gałązce - praca plastyczna z wykorzystaniem materiałów wtórnych

Ptaszki spoczywające na gałązkach, czyli kolejna praca plastyczna wykonana przy użyciu materiałów wtórnych :) Skromna, łatwa w produkcji, estetyczna, tania, nieczasochłonna i wyjątkowo efektowna.


W celu jej stworzenia przygotujcie:

→ papier eko (element składowy okładki z bloku) jako baza;

→ karton wycięty na kształt gałęzi i liści;

rolkę po papierze toaletowym uformowaną na kształt: korpusu ptaka, dzióbka oraz skrzydełka;

➕ farby (w celu stworzenia stempli),

➕ czarny cienkopis (służący do wykonania potencjalnych zdobników, jak np. oczy),

➕ klej w sztyfcie (użyty do przyklejenia gałęzi oraz liści),

➕ różowa/czerwona pastel (potrzebna do zaznaczenia rumieńców).




Sposób działania jest zależny od Waszej koncepcji. Można najpierw przykleić gałęzie, a dopiero później wykonać ptasie stemple lub postąpić odwrotnie - najpierw ptaszki, potem gałęzie. Ja obrałam wariant nr 2. Tak mi było wygodniej ;) 

A jeśli Wam się chce (i macie do dyspozycji większy skrawek papieru), to można stworzyć nie tyle same gałęzie, co całe drzewo :)

Dla większej jasności zamieszczam poniżej opis moich działań, krok po kroku:

  1. W pierwszej kolejności zaprojektowałam rozmieszczenie ptaków i gałęzi poprzez rozrysowanie wszystkiego na skrawku papieru.
  2. Dalej, uformowałam z rolki korpus, skrzydło i dziób ptaka.
  3. Później skupiłam się na tworzeniu stempli poprzez maczanie rolek w farbach, w kolejności: korpus, skrzydło, dziób. 
  4. Dziób wypełniłam dodatkowo żółtą farbą.
  5. Pozostawiłam wszystko do wyschnięcia, a w międzyczasie zajęłam się wycinaniem gałęzi i liści z kartonu. Starałam się od razu dopasowywać je do papieru z ptakami. Przykładałam je w odpowiednich miejscach i ewentualnie docinałam, gdy okazywały się zbyt długie czy grube. 
  6. Przykleiłam gałęzie i liście w ustalonych miejscach.
  7. Czarnym cienkopisem narysowałam ptakom oczy oraz inne elementy dekoracyjne na obrazku.
  8. Zaznaczyłam ptakom rumieńce, używając czerwonej pasteli. 

Tak że, jak widzicie, to nic trudnego. Ale ogrom satysfakcji gwarantowany :D

Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć