Motyl z kartonu - zabawa kolorami


Kartonowy motyl, który pozwala na rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów - to nasz najnowszy handmade'owy nabytek ;) Moja córeczka uwielbia się nim bawić :D zwłaszcza wtedy, kiedy ma możliwość skorzystania z różnych dodatków, jak np. z guzików, makaronu, fasolek czy koralików. Pompony to tylko jedna z możliwych opcji ;)

 Jak takiego motylka zrobić?

  1. Przygotuj większy kawałek kartonu i naszkicuj na nim wzór motyla. Możesz posłużyć się gotowym szablonem (jeśli chcesz, mogę go Tobie udostępnić)
  2. Wytnij motylka używając skalpela lub nożyka do tapet
  3. Na skrzydłach motyla narysuj koła - małe, duże i średniej wielkości
  4. Wytnij otwory w wyznaczonych miejscach za pomocą skalpela/nożyka
  5. Podklej otwory od spodu skrawkami kolorowego papieru
  6. Jeśli chcesz, możesz zaznaczyć kontury motyla czarnym markerem lub cienkopisem oraz stworzyć czułki (ja użyłam drucika kreatywnego)



Postaraj się zadbać o symetrię na obu skrzydłach, tj., by zarówno wielkość otworów, jak i kolorystyka była identyczna na prawym i lewym skrzydle (coś na zasadzie lustrzanego odbicia).

Ostatnio bardzo polubiłam się z kartonem i staram się wykorzystywać go do produkcji materiałów dydaktycznych czy prac plastycznych. Jest dość trwały, a przez to nie niszczy się tak łatwo w kontakcie z małymi rączkami :D

Jestem właśnie w trakcie realizacji kolejnego kartonowego projektu i sama jestem ciekawa, czy przetrwa próbę czasu, bo tym razem będzie bardziej "wymagający" :D Testerkę już mam, więc zobaczymy, co z tego wyniknie :D;) 











Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć