Gwiazdeczka - dekoracyjna ramka na zdjęcia z okazji pasowania na przedszkolaka


Jeśli nie macie pomysłu, jak dodatkowo urozmaicić uroczystość pasowania na przedszkolaka, to niniejszy wpis z pewnością Wam w tym pomoże ;) Jakiś czas temu stworzyłam bowiem ramkę w kształcie gwiazdeczki, w której miały pozować wszystkie dzieci dołączające do grona "pełnoprawnych" przedszkolaków :) A że nasze przedszkole nosi nazwę "Gwiazdeczka", toteż motyw ramki został dobrany celowo. Od teraz przedszkole jest pełne maleńkich, zadowolonych gwiazdeczek, które (mam nadzieję) będą pamiętały swoje pierwsze w życiu pasowanie... Myślę, że takie pamiątkowe zdjęcie w gwiazdeczkowej ramce z pewnością przywoła w przyszłości miłe wspomnienia ;)

Produkcja ramki jest niezwykle prosta. Co prawda zdaję sobie sprawę, że nie każdy będzie w stanie narysować gwiazdkę (mnie również nie przychodzi to z taką łatwością, jakby się mogło wydawać), aczkolwiek możecie stworzyć taki wzór, który będzie nawiązywał do nazwy przedszkola.

Potrzebne materiały:
- tektura w kolorze białym (format A2);
- żółty brystol;
- ołówek;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- klej biały;
- klej w sztyfcie;
- drewniana listewka;
- złota bibuła marszczona;
- taśma dwustronnie klejąca;
- papierowa taśma malarska;
- złoty brokat w kleju.

Sposób wykonania:

1. Tworzenie ramki rozpoczęłam od wykonania szkicu na sztywnej tekturze (uwzględniłam również otwór w środkowej części).
2. Całość wycięłam...
3....a następnie odrysowałam wzór na żółtym brystolu dwukrotnie.
4. W późniejszym etapie wycięłam obie żółte gwiazdki...
5....a później posmarowałam klejem (tzw. białym) tekturowy szablon i przymocowałam do niego jedną z żółtych gwiazdek. 
6. Całość odwróciłam na drugą stronę,
7.... powierzchnię szablonu posmarowałam klejem białym i przykleiłam do niego drugą gwiazdkę.
8. Kiedy wszystkie elementy się scaliły, przymocowałam do gwiazdeczki drewnianą listewkę oplecioną złotą bibułą marszczoną (użyłam taśmy dwustronnej i papierowej taśmy malarskiej).
9. Powierzchnię strony, po której umieściłam drewnianą "rączkę", wypełniłam złotą bibułą marszczoną (użyłam w tym celu kleju w sztyfcie). Dzięki temu zabiegowi moja gwiazdeczkowa ramka była dwukolorowa: żółto - złota.
10. Żółtą, "reprezentatywną" część gwiazdy ozdobiłam złotym brokatem w kleju (naniosłam go tuż przy brzegach).

Jako że pasowanie jest już za mną, toteż mogę otwarcie stwierdzić, że pomysł spotkał się z dużym uznaniem wśród przedszkolaków. Co prawda najmłodsze maluchy nie za bardzo wiedziały o co chodzi, ale za to starsze dzieci z wielką radością pozowały do zdjęć... W sumie to były też zaangażowane w proces produkcji ramki (jak zawsze zresztą podczas gdy coś dla nich tworzę) i pomagały mi odpowiednio dopasować otwór w gwiazdeczce do ich buziaków :)









Na początku roku szkolnego wykonałam inną ramkę, w której dzieci pozowały do zdjęć (Dekoracyjna giga ramka na zdjęcia z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego). 

Natomiast TUTAJ możecie zobaczyć, czy moja ramka w formie gwiazdki zdała swój wielki test ;)  






Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć