"B" jak banan, czyli poznajemy nową literę (propozycja zajęć plastycznych z dziećmi)

 

W jaki sposób urozmaicać zajęcia mające na celu zapoznanie dzieci z nową literką na etapie przedszkolnym? Odpowiedź jest prosta: w kreatywny. Im ciekawiej, tym lepiej. Jedną z metod, którą od jakiegoś czasu stosuję jest zabawa, która polega na wykorzystaniu graficznego zapisu danej głoski w celu "przeobrażenia" jej w przedmiot/owoc/warzywo, etc., które niniejszą głoską się rozpoczyna. "B" jak banan - to jeden z przykładów. A jest on przedmiotem dzisiejszego wpisu ;)

Od czego należy zacząć? Od pomysłu rzecz jasna ;) Warto wstępnie stworzyć sobie listę wyrazów rozpoczynających się daną głoską i wybrać spośród nich te, które będzie można łatwo "zobrazować" ;) 

W przypadku "B" postawiłam na banana :D

W Wordzie przygotowałam literkę B (z konturami, by można było ją "wypełnić"), aczkolwiek śmiało można też bazować na zasobach Internetu ;) 

Później w ruch poszła drukarka. A dalej inicjatywę przejęły dzieci: pokolorowały wnętrze literki żółtą kredką. Otrzymały też wydruki bananów (skorzystałam z dobrodziejstw Internetu - znalazłam kolorowankę, którą skopiowałam do Worda. Banana zmniejszyłam, by zmieścił się wewnątrz literki, skopiowałam i całość wydrukowałam). One również zostały pokolorowane, a następnie wycięte i przyklejone wewnątrz literki. 

To bardzo prosty przykład, ale naprawdę ciekawy. Szczególnie dla dzieci, które naprawdę z pełnym zaangażowaniem tworzyły swoje prace. I o to w tym wszystkim chodzi: nauka poprzez zabawę :) 





Na blogu znajdziecie też inne przykłady, a wśród nich "A" jak aligator (KLIK) czy "L" jak lampa (KLIK). Ale pojawią się również inne, tak że stay stuned ;)
 


Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć