Zbiór pomysłów na wykonanie ciekawych prac plastycznych


Pierwszy dzień wiosny zobowiązuje, zatem postanowiłam zrobić porządki na dysku i przejrzałam wszystkie zdjęcia, które udało mi się zgromadzić przez ostatnie lata... jak się okazuje, trochę się tego nazbierało ;) Podczas tegoż oglądu wynalazłam fotki prac, które stworzyłam... uwaga... grubo ponad 10 lat temu... A że ostatnio brakuje mi czasu na zamieszczanie instrukcji (co, obiecuję, na pewno się zmieni... i to już w nadchodzącym tygodniu), toteż zdecydowałam się pokazać Wam odnalezione zdjęcia, byście zobaczyli, jak wiele jest pomysłów na wykonanie różnych prac plastyczno - technicznych, a które nie wymagają od nas ani wysiłku ani poświęcenia dużej ilości czasu, a jedynie kreatywności czy odpowiedniej inspiracji. Ufam więc, że ową inspirację będziecie mogli znaleźć właśnie tutaj ;)

Ostrzegam jednak, że jakość zdjęć nie należy do najlepszych, gdyż wykonywane były zwykłą cyfrówką oraz że same prace produkowane były bardzo dawno temu, przez co niekoniecznie muszą być najlepszej jakości ;)

Część prac stworzyłam inspirując się różnymi dziełami, zawartymi w książkach bądź też czasopismach. Byłam wówczas na etapie szlifowania swoich umiejętności i testowania różnych technik plastycznych ;)

1. Jajko wielkanocne z logiem EURO 2012
Jak można się łatwo domyślić powstało ono w Wielkanoc 2012 r. Nie żebym pomalowała je z własnej woli. To mój mąż, wielki fan piłki nożnej i ówczesny redaktor jednego z internetowych serwisów sportowych poprosił, bym zamiast zwykłych wielkanocnych mazai, narysowała na jajku logo Euro 2012... i jak widać na poniższym zdjęciu, prośba została spełniona :) 



2. Koszyk z gwiazdek Froebla 
To jedyna praca, która rzeczywiście wymagała dużo poświęcenia (zawsze bowiem musi być jakiś wyjątek od reguły). Ile ja wtedy narobiłam gwiazdek Froebla... Nie mniej powstał śliczny koszyczek, z którego jestem niezmiernie dumna :) Szkoda tylko, że jest on niezwykle delikatny i raczej nie poleca się wkładać do niego żadnych przedmiotów :/ Ale wygląd rekompensuje wszystko, także nie żałuję, że go wyprodukowałam :)






3. Kwiatek z bibuły marszczonej 
Może i nie jest on jakiś super reprezentatywny, ale... wygląda naprawdę uroczo. Poza tym, gdyby tak stworzyć dodatkowo jeszcze kilka sztuk, to na pewno otrzymamy piękny bukiecik :)




4. Czterolistna koniczynka z bibuły marszczonej
... w sam raz na Dzień Świętego Patryka ;)



5. Bukiecik kwiatów
... wykonany z kolorowego bloku rysunkowego. Wygląda na tyle ślicznie, że któregoś razu prowadziłam z dziećmi zajęcia, podczas których tworzyły właśnie taką dekorację. 




6. Kwiaty z odcisków palców
Wystarczy kartka bloku rysunkowego w formacie A3, cienki pędzelek, farby (mogą być akwarelowe) oraz własne paluszki, dzięki którym stworzymy łąkę pełną ślicznych kwiatów.



7. Papierowe dekoracje 
... które powstały w różnym okresie i które są bardzo zróżnicowane. 

Urocza biedronka, która (tak się teraz składa) wisi sobie na tablicy korkowej w sali maluszków (grupa nosi bowiem nazwę "Biedroneczki"). 

Biedronka, pszczółka i kwiatek, które aktualnie tworzą girlandę (są zawieszone na patyczku, na różnej wysokości).

Trójwymiarowe drzewo z serduszkami zamiast jabłuszek.

Zając z papieru, z dodatkowymi elementami w postaci muliny, materiałowej kokardki oraz koralików.

Papierowy księżyc spoczywający na chmurce. Ozdoba idealna do pokoju dziecięcego.

Statek... w sam raz na wakacje ;)

Przeurocze ślimaczki...

... które tworzą swoistą zawieszkę - girlandę.

8. Ozdoby idealne do stworzenia wszelakiego rodzaju kartek okolicznościowych

Produkowałam je przez bardzo długi czas. Ale podobały mi się tak bardzo, że nie mogłam ot tak zaprzestać ich tworzenia. Część z nich prezentowałam Wam w swoich wcześniejszych wpisach (zdaje się tych o tematyce bożonarodzeniowej), ale nie zaszkodzi pokazać ich ponownie. Zresztą zobaczcie sami, jakie wszystkie te ozdóbki są śliczne ;)



















9. Pudełko w kształcie zajączka
Utworzyłam je w okresie wielkanocnym, zdaje się w 2012 roku.




10. Róże z bibuły marszczonej
Któregoś roku bardzo mocno zafiksowałam się na róże i koniecznie chciałam nauczyć się je robić, co mi się zresztą udało. Z tych okazów jestem szczególnie zadowolona :)





11. Żabka - ćwiczenie grafomotoryczne
Jeszcze podczas mojej długiej edukacji, byłam zobligowana do prowadzenia zajęć z dziećmi podczas praktyk oraz przygotowywania różnego rodzaju materiałów, które mogłyby przydać się podczas mojej przyszłej zawodowej pracy. Dzieło, które widać poniżej jest więc jednym z nielicznych egzemplarzy mojej ówczesnej radosnej twórczości ;)



12. Wiatrak z papieru i rolki po ręczniku papierowym
To forma eksperymentu. Powstał w celu sprawdzenia, czy maluchy w wieku przedszkolnym poradziłyby sobie z jego produkcją.



13. Obrazek z wykropkowanymi zwierzątkami
Do jego utworzenia potrzebna będzie czarna kartka A3, biała kredka, patyczki do uszu i farby plakatowe bądź akwarelowe. Wystarczy tylko zanurzyć wacik w farbie i systematycznie zapełniać kartkę kolorowymi stempelkami - kropkami. 



14. Papierowe zwierzątka 
Wszystkie poniższe zwierzęta powstały z kolorowego bloku rysunkowego i technicznego.






15. Zwierzęta z rolki po papierze toaletowym
Dawno, dawno temu znalazłam w Internecie pomysł na fajne wykorzystanie rolek po papierze toaletowym. Uznałam więc, że warto będzie przetestować niniejszy patent... 






16. Zwierzęta z tektury
Kiedy moja młodsza Siostra rozpoczęła swoją przygodę z komputerem (a miała wówczas 4 - 5 lat), Mama kupowała jej czasopismo zatytułowane "Gratka". Gazetka ta, poza zróżnicowanymi zadaniami dla dzieci (w wersji papierowej i elektronicznej) posiadała bardzo ciekawą oprawę graficzną, szczególnie jeśli chodzi o sposób ukazania różnych zwierzątek. Spodobały mi się one na tyle, że zaczęłam je sobie rysować ot tak, dla nauki, a później dodatkowo ozdabiać - malując je farbą plakatową i suchymi pastelami. 














17. Kosmos - praca plastyczna 
To kolejne dzieło, które stworzyłam z myślą o usprawnieniu własnej sprawności manualnej. Praca ta bowiem wymagała sporej precyzji, co zresztą można zauważyć na poniższym zdjęciu.



18. Książeczka o magicznych owocach i warzywach
Swego czasu, kiedy przygotowywałam się do pracy z najmłodszymi dziećmi (w wieku żłobkowym), poszukiwałam w Internecie informacji na temat zdrowego odżywiania niemowlaków (miało to miejsce przeszło 9- 10 lat temu). Trafiłam wówczas na stronę Nestle, gdzie w bardzo ciekawy sposób podano wiadomości dotyczące warzyw i owoców. Postanowiłam więc posłużyć się zawartą tam treścią i stworzyć z tego książeczkę (korzystała z niej później moja mała siostrzyczka). Efekty mojej pracy możecie podziwiać poniżej ;)










Swoistym bonusem do książeczki są papierowe "kukiełki", które umocowałam na patyczkach do szaszłyków.




19. Ludziki z odcisków palców
W jednej z książek, które kiedyś otrzymałam w prezencie, znalazłam pomysł na to, jak kolorowe odciski palców przekształcić w śmieszne ludziki. 



20. Małe koperty 
Wykonane z kolorowego bloku rysunkowego i technicznego 









21. Memory warzywno - owocowe (plansza)
Podczas praktyk (które odbywałam w jednym z miejskich żłobków) prowadziłam zajęcia o tematyce zdrowotnej. Na wielkim arkuszu szarego papieru narysowałam więc planszę zawierającą różnego rodzaju owoce i warzywa (posłużyłam się tu suchymi pastelami). Wykonałam również tekturowe odpowiedniki niniejszych warzyw i owoców (aczkolwiek im akurat nie zrobiłam zdjęć). 



22. Walentynkowy aniołek
Wykonany z kolorowego papieru technicznego oraz cienkiego druciku. 




23. Teczki na zakończenie roku szkolnego
Ten pomysł został zaczerpnięty z czasopisma "Nauczycielka Przedszkola", które prenumeruję już od kilku dobrych lat. 










Muszę jeszcze zrobić zdjęcia okładek, gdyż nie wiedzieć czemu o nich zapomniałam ;)


24. Bombki i prezenty - prace plastyczne
Do ich utworzenia potrzebujemy jedynie farb akwarelowych i czarnego cienkopisu.






25. Ozdobna paczka prezentowa z motywem bożonarodzeniowym.
Wykonana z szarego papieru, kolorowego bloku technicznego, sznurka papierowego i bibuły. 




26. Zakładka "Święty Mikołaj"
Wykonałam ją w ramach zajęć plastycznych podczas mojego przygotowania zawodowego (ma więc ok. 10 lat).



27. Świąteczne, zimowe misie
To mój kolejny eksperyment, mający na celu usprawnienie sprawności manualnej. 
Obrazki kolorowałam kredkami akwarelowymi.








28. Liście kredką malowane
Najbardziej znany sposób na wykorzystanie jesiennych liści... czyli tworzenie odbitek za pomocą kolorowych kredek. Prace pochodzą jeszcze z czasów mojej edukacji policealnej, więc mają już sporo lat ;) Mogę jednak śmiało stwierdzić, że jest to technika plastyczna, szczególnie lubiana przez dzieci... Sprawdziłam ;)




To póki co wszystko... I tak sporo się tego nazbierało. Zapewne na płytach posiadam jeszcze większą ilość zdjęć. Może kiedyś znajdę czas, by je przejrzeć... Zwłaszcza, że w najbliższym tygodniu zamierzam poświęcić się (wreszcie) tworzeniu instrukcji. 





Komentarze

  1. czy posiada pani szablony tych zwierzakow? patti13@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  2. Dołączam się do prośby/pytania o szablony :0) Konik i zebra, innymi też nie pogardzę. Z góry bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć