Jabłko z rolki po papierze toaletowym

 

Sezon owocowy w pełni i choć maluchy w przedszkolu mają okazję smakować różnych rarytasów w postaci arbuza, truskawek, czereśni, nektarynek czy brzoskwiń, to jednak niezmiennie i tak jabłka cieszą się wśród nich największym powodzeniem. Dlatego postanowiłam, że tematem następnych zajęć plastycznych będzie właśnie niniejszy owoc. Co prawda ciężko będzie go skonsumować, to jednak jestem przekonana, że pomysł z pewnością przypadnie im do gustu ;)

Potrzebne materiały:
- rolka po papierze toaletowym;
- biała farba (plakatowa/temperowa);
- pędzelek;
- kartka rysunkowa A4 w kolorze czerwonym;
- nożyczki/gilotyna (w przypadku użycia nożyczek niezbędne mogą okazać się również: linijka, ołówek oraz gumka do mazania);
- klej w sztyfcie;
- klej biały/taśma dwustronnie klejąca;
- taśma klejąca;
- drucik kreatywny w kolorze czarnym/brązowym;
- kartka rysunkowa/techniczna w kolorze zielonym.

Sposób wykonania:


Przygotowujemy rolkę po papierze toaletowym...

... a także białą farbę (ja użyłam plakatowej) i pędzelek.

Farbą malujemy naszą rolkę (zarówno jej powierzchnię wewnętrzną, jak i zewnętrzną).

Następnie szykujemy kartkę A4...

... i dzielimy ją na ok. 1,5 cm paseczki (ja cięłam je na oko, ale można równie dobrze posłużyć się gilotyną bądź też użyć linijki i ołówka - kwestia wyboru).

Końcówkę jednego z takich paseczków smarujemy klejem...

... a w dalszej kolejności przyklejamy ją do rolki (patrz: zdjęcie powyżej).

Analogicznie działamy z drugą końcóweczką, przy czym umieszczamy ją w części dolnej rolki (zobacz: zdjęcie 8).

Dalej, mocujemy pozostałe paski, przy czym o gęstości ich rozmieszczenia zdecydujcie sami. Możecie zrobić to podobnie jak ja, bądź też użyć większej ilości pasków tak, by były one umieszczone bardzo blisko siebie. Zresztą - dzieci i tak zrobią  to po swojemu ;)

Jednym z finalnych zadań jest stworzenie ogonka jabłka. Wykonujemy go z drucika kreatywnego, a właściwie z jego kawałka. Ja użyłam koloru czarnego, lecz równie dobrze możecie wybrać odcień brązowy. 

Owy drucik umieszczamy na jabłuszku za pomocą kleju (najlepiej tzw. białego) bądź taśmy dwustronnej. Dla większej pewności możecie zabezpieczyć ogonek zwykłą taśmą klejącą. 

Pozostało nam jeszcze wyprodukowanie listka. Wycinamy go z kolorowej kartki technicznej/rysunkowej...

... oraz przyklejamy tuż obok ogonka jabłka. 

Jabłuszka są już gotowe do wyeksponowania ;) 





Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć