Truskawka z płatków owsianych

 

Dziś przygotowałam małą niespodziankę dla tych osób, które poszukują kreatywnych sposobów na przeprowadzenie zajęć z dziećmi (szczególnie z tymi najmłodszymi). Z przykrością muszę stwierdzić, że pomysł nie jest mój, nie mniej spodobał mi się on na tyle, że poprosiłam ich twórców (a właściwie twórczynie) o o zgodę na jego upublicznienie na niniejszym blogu. Moja prośba została zaakceptowana i tak oto dzielę się ową propozycją z Wami :)

Jako że trwa aktualnie sezon truskawkowy, toteż codziennie przedszkolaki pochłaniają spore ilości niniejszego owocu. W związku z tym moje koleżanki po fachu wpadły na genialny pomysł przeprowadzenia zajęć z dziećmi, których tematem przewodnim były właśnie truskawki. W ramach tych zajęć najmłodsza grupa wiekowa tworzyła pracę plastyczną z wykorzystaniem pomalowanych na czerwono płatków owsianych. Pomysł ten, mimo pewnej prostoty, baaardzo mi się spodobał.  Nie jest on bowiem sztampowy, gdyż nie ogranicza się do korzystania z tradycyjnych technik, jak malowanie, wyklejanie, wypełnianie plasteliną, itp. A ja uwielbiam niekonwencjonalne rozwiązania :)
Także moje kochane dziewczyny, świetna propozycja :) Dziękuję :*

Potrzebne materiały:
- kartka z bloku rysunkowego bądź technicznego (może być w kolorze białym bądź jasnoróżowym)/gotowa kolorowanka ilustrująca truskawkę;
Jeśli wybieramy opcję pierwszą przyda nam się również:
* ołówek;
* czarny cienkopis;
* gumka do mazania;
- płatki owsiane;
- czerwona farba plakatowa/temperowa;
- gruby pędzelek, miska metalowa (w której będziemy barwić płatki) oraz gazeta (na której płatki będą się suszyć);
- klej biały (może być tzw. czarodziejski);
- pędzelek do nanoszenia kleju;
- zielona farba (plakatowa lub temperowa);
- koszulka na dokumenty.

Sposób wykonania:


Zanim przystąpimy do wypełniania konturu truskawki płatkami, trzeba je najpierw zabarwić. W związku z tym, do dużej (najlepiej metalowej) miski wsypujemy odpowiednią ilość płatków owsianych, po czym wlewamy tam nieco czerwonej farby (moje koleżanki użyły farby "butelkowej") i całość dokładnie mieszamy dużym pędzlem. Kiedy zaś nasza mikstura się zabarwi, pozostawiamy ją na jakieś pół godziny w misce, po czym wszystko wysypujemy na gazetę (warto rozłożyć ją na parapecie, w jakimś nasłonecznionym miejscu. Płatki wówczas znacznie szybciej wyschną). 

Przygotowujemy gotowy wydruk truskawki bądź też rysujemy ją sami na kartce (najpierw ołówkiem, a później czarnym cienkopisem). Jak widać na zdjęciu powyżej, mój rysunek przypomina raczej poziomkę czy malinę, ale z drugiej strony truskawki mają przecież różne kształty, więc gdyby się uprzeć można przyjąć, że to właśnie ten owoc jest tam zaprezentowany ;) 

Następnie szykujemy zabarwione już płatki.

Dalej, smarujemy wnętrze naszej truskawki klejem białym (można bez obaw nanieść sporą ilość owego kleju, by mieć pewność, że płatki nie odpadną).

Kolejną czynnością jest wypełnienie konturu przygotowanymi uprzednio płatkami...

... co po zakończeniu tych działań będzie wyglądało dokładnie tak, jak uwidacznia to fotografia 5.

Trzeba jeszcze pomalować zieloną farbą górną część naszej truskawki (i tu zamiast używać tradycyjnego pędzla, można posłużyć się własnym palcem). 

Tak przygotowaną truskawkę, trzeba pozostawić do wyschnięcia, a później "opukać" kartkę w celu usunięcia płatków, które się nie przykleiły. Jeśli zaś zamierzamy wyeksponować niniejsze dzieło na tablicy korkowej, warto włożyć je w koszulkę na dokumenty. Dzięki temu zabiegowi nie tylko ochronimy ową pracę, lecz również unikniemy bałaganu (płatki owsiane, jeśli już się odkleją, to zamiast spadać na podłogę, pozostaną we wnętrzu niniejszej koszulki).



Poniżej widać prace mini - maluszków. Akurat dziś moja koleżanka zdecydowała się je zdjąć z tablicy, stąd ujęłam je w takiej a nie innej perspektywie. A szkoda, bo na tablicy wyglądały zdecydowanie lepiej :( Za późno się po prostu obudziłam. Następnym razem postaram się bardziej :) :) 





Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć