Herbaciany motylek - prezent z okazji Dnia Matki


W ostatnim czasie zastanawiałam się, jaki oryginalny prezent mogłabym podarować swej Mamie z okazji jej święta. Przyznam się, iż wiele pomysłów przychodziło mi do głowy, jakkolwiek żaden nie był wystarczająco ciekawy.... Aż tu w pewnej chwili wymyśliłam coś naprawdę interesującego :) Jako że moja rodzicielka jest wielką smakoszką zielonej herbaty, uznałam, że taki właśnie podarunek ode mnie dostanie :) Nie myślcie jednak, że ograniczyłam się wyłącznie do zakupu owego produktu i jego ewentualnego zapakowania w ozdobną paczuszkę... Otóż nie... Mój plan przewidywał coś zupełnie innego... Co takiego? Zobaczcie sami...

Zapewne nie raz piliście herbatę, której torebeczka posiadała sznureczek zakończony jakimś papierkiem. Wyobraźcie więc sobie sytuację, w której otrzymujecie kubek wypełniony Waszym ulubionym napojem herbacianym, zaś na końcu wystającego z niego sznurka dostrzegacie ślicznego, barwnego motyla... Piękna wizja, prawda? ;) I tak też właśnie ma wyglądać mój projekt... z motylkiem origami w roli głównej :)

Być może niniejszy pomysł wyda się Wam bardzo absurdalny, jakkolwiek myślę, że gdybyście sami otrzymali prezent w takiej właśnie postaci, bylibyście bardzo pozytywnie zaskoczeni. Ja bynajmniej byłabym przeszczęśliwa i jestem w 100% przekonana, że moja mama również będzie ;)

 Do realizacji mojego projektu potrzebne są:
- pudełko herbaty zawierające co najmniej 20 saszetek wiązanych (rodzaj dowolny. Możecie użyć nawet kilku różnych gatunków: np. earl grey, owocowej, zielonej, czerwonej, itp. Im większe urozmaicenie, tym lepiej. Ja użyłam wyłącznie herbaty zielonej, z uwagi na to, iż jest to ulubiony smak mojej mamy).
- kolorowy blok rysunkowy, który posłuży do wykonania motylków origami oraz ozdobnych paczuszek;
- taśma dwustronnie klejąca;
- klej w sztyfcie;
- nożyczki;
- ołówek;
- linijka;
- gumka do mazania.

Sposób wykonania:
Część I
Wykonanie motylka origami 

W celu stworzenia motylka odsyłam Was do mojego wcześniejszego wpisu, który znajdziecie pod TYM linkiem.
Należy wykonać wszystkie opisane tam czynności, aż do etapu 13. W tym miejscu się zatrzymujemy. 

Odwracamy naszą konstrukcję do góry nogami (patrz: fot. A).

Przygotowujemy torebkę herbaty,...

... usuwamy załączony do niej papierek,...

... po czym wkładamy sznureczek na naszego przyszłego motylka (w sposób zaprezentowany na zdjęciu D).

Teraz przyklejamy na owy sznurek taśmę dwustronną,...

... odklejamy umocowaną na niej plastikową osłonkę...
...i wracamy do wcześniejszego wpisu, wykonując działania opisane w etapie 14 i 15...

... co da nam w efekcie coś takiego (na fotografii 15 nasza konstrukcja jest odwrócona do góry nogami). 
Później przechodzimy do realizacji dalszych czynności (opisanych w etapach 16 - 26), zmierzających do utworzenia pełnego motylka origami (tutaj ponownie należy sięgnąć do w/w wpisu - MOTYL ORIGAMI)

A ostatecznie, nasza praca będzie prezentować się tak, jak na zdjęciu powyżej.


Część II
Stworzenie paczuszki do każdej z torebeczek

Ilość paczek jest ściśle zależna od tego, jak dużo torebek herbaty posiadamy. Ja musiałam zrobić aż 20 sztuk.
Wykonujemy je z kolorowego bloku rysunkowego. Poniżej znajdziecie szablon z konkretnymi wymiarami. 

Możecie wyprodukować sobie uniwersalny szablon, szkicując go na bloku rysunkowym, a następnie wycinając. Taki wzornik umieszczamy wówczas na interesujących nas kartkach i odrysowujemy jego kontury.
Można też rysować wzór na każdej z kolorowych kartek oddzielnie (czyli bez użycia szablonu), co będzie jednak zajęciem dość czasochłonnym.

Nie mniej naszkicowany model paczuszki należy wyciąć, a następnie zagiąć w wyznaczonych na fot. 1 miejscach...

... co po wykonaniu tych działań będzie wyglądać tak (zobacz: zdjęcie 2).

Teraz przygotowujemy klej i nanosimy go w dwóch wskazanych na zdjęciu 3 miejscach.

Dalej, łączymy ze sobą prawą i lewą część naszej paczki...

... dzięki czemu uzyskamy taki oto efekt (patrz: fot. 5 i 5a).

Do takiej paczuszki wkładamy torebkę herbaty z motylkiem.

A kiedy znajdą się one w środku...

... zginamy górną część.

Bierzemy pasek papieru o wymiarach 1x17cm i smarujemy jedną z jego końcówek klejem (wybaczcie, ale zapomniałam uwiecznić tego na zdjęciu)...

... po czym łączymy oba końce, otrzymując w rezultacie kółko...

... które w dalszym przebiegu działań należy spłaszczyć (patrz: fotografia 11 i 11a).

Taki spłaszczony krążek umieszczamy na naszej herbacianej paczce. 

Każdą z takich własnoręcznie stworzonych torebeczek możecie jakoś dodatkowo przyozdobić, np. rysując na niej jakiś ciekawy motyw, bądź umieszczając na niej jakąś gotową naklejkę. Jeśli zaś wykorzystaliście co najmniej kilka gatunków herbat, możecie dodać etykiety z odpowiednią nazwą (taki napis - np. jagodowo - poziomkowa, możecie też zamieścić na paseczku. Czynność tę należy wówczas wykonać w etapie 9. Napis rzecz jasna może być własnoręczny bądź też wydrukowany).









Ja uznałam, iż dodatkowe efekty nie będą tu jakoś szczególnie potrzebne (lubię minimalizm). Zdecydowałam się jednak na włożenie do środka każdej takiej paczuszki karteczki z wydrukowanym cytatem, ażeby się miło taką herbatkę piło ;)




Pozostaje jeszcze jedno pytanie: "W jakiej formie wręczyć takie zapakowane torebeczki?". Odpowiedź na to jest bardzo prosta - w jakimś dekoracyjnym pudełeczku... najlepiej wykonanym samodzielnie... np. w pudełku prezentowym stworzonym techniką origami

Ja takowe pudełeczko wykonałam z tapety + dodatkowo stworzyłam organizer, dzielący jego wnętrze na 4 równe części (jeśli chcielibyście wiedzieć, jak należy go wykonać, odzywajcie się w komentarzach).





Prezentu co prawda jeszcze nie przystroiłam, ale zamierzam uczynić to niebawem, a wtedy zamieszczę bonusowe zdjęcia. Póki co czeka mnie jeszcze praca nad kolejnymi herbacianymi motylkami... tyle że tym razem dla mojej drugiej mamy - Teściowej ;) 



Komentarze

  1. Pomysł świetny, inspiracja do mojego prezentu na Dzień Matki, aczkolwiek ja zamieniłam motylka na serduszko origami i prezentuje się również pięknie, tym bardziej, że można je zaczepić o krawędź kubka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne rozwiązanie ;) Nadałoby się również na prezent walentynkowy ;)

      Usuń
  2. Świetne! U mnie akurat tata jest wielkim smakoszem herbat i zawsze na jakeis urodziny,imieniny kupuje mu jakąś dobrą herbate i winko z siostrą :)
    Ale teraz wiem jak moge "upiększyć ten prezent" napewno zrobie takie nie tylko tacie ale całej rodzince :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama była przeszczęśliwa, także myślę, że i Twoi bliscy będą pod ogromnym wrażeniem takiego motylkowego upominku ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć