Gwiazdka Froebla jako kokarda prezentowa


Kilka dni temu mogliście zobaczyć (w formie foto i video), jak za pomocą dziewięciu pasków papieru (bądź innego dostępnego materiału) i kleju (ewentualnie igły i nitki/zszywacza) stworzyć wyjątkowo piękną kokardę prezentową. Dziś pragnę Wam "sprzedać" kolejny, równie ciekawy przepis na tego rodzaju ozdobę...

Niemałym zaskoczeniem dla osób, które śledzą regularnie wszystkie moje wpisy, może być tutaj to, iż taką dekoracyjną kokardę wykonuje się z... gwiazdek Froebla (!). Dlatego, jeśli już zdołaliście opanować technikę ich wytwarzania, jesteście na wygranej pozycji ;) Natomiast tych spośród Was, którzy z różnych przyczyn jeszcze nie potrafią samodzielnie wyprodukować omawianej tu gwiazdeczki, odsyłam do moich poprzednich wpisów (Gwiazdka Froebla, Gwiazdka Froebla - video), gdzie przedstawiłam zarówno listę materiałów użytecznych podczas pracy, jak i kolejne fazy jej powstawania. Pragnę tym samym zaznaczyć, że tworzenie "kokardy Froebla" opiera się na identycznych zasadach co rzeczona tu gwiazdka i nasuwa wręcz konieczność zapoznania się z podanymi wyżej postami.

Wobec tego, odwołując się foto - instruktażu konstruowania gwiazdki Froebla, wykonujemy wszystkie  czynności aż do etapu 35 (tj. "zawijasy" robimy tylko z jednej strony, a druga pozostaje "płaska").

Dzięki temu nasze dotychczasowe dzieło powinno wyglądać dokładnie tak, jak na fotografii 35 i 35a (tu już w przybliżeniu)...


Aby otrzymać kokardkę, odcinamy kolejno wystające z małych trójkącików paski,  
... co możecie zobaczyć w przybliżeniu na zdjęciu powyżej (tutaj został usunięty tylko jeden z nich)...

... oraz na tej fotografii (gdzie wszystkie cztery paseczki zostały wyeliminowane). 

Następnie odwracamy nasze dzieło na drugą stronę - tę płaską (zobacz fot. 38 i 38a)...


... a w dalszym przebiegu odcinamy kolejno odstające paski (patrz: zdjęcie 39 i 39a)


Po zrealizowaniu działań opisanych w etapie 39, otrzymamy  taki oto widok (fot. 40 i 40a)


Kiedy zaś odwrócimy niniejszy wytwór na drugą stronę, zobaczymy gotową  już kokardę Froebla  (fot. 41 i 41a). 

Jeśli zamierzacie wykorzystać niniejszą kokardkę jako dekorację jakiegoś upominku, zalecam przykleić na jej odwrocie taśmę dwustronnie klejącą lub, jeśli takową akurat nie dysponujecie, użyć po prostu kleju ;) 

Taka ozdoba fantastycznie prezentuje się na różnego rodzaju paczuszkach i pudełeczkach (zwłaszcza tych samodzielnie wykonanych ;) ). Pamiętam, że kilka lat temu, z okazji Świąt Bożego Narodzenia, wręczyłam swojej mamie prezent, który był zapakowany właśnie w takie samodzielnie sklejone pudełko w kolorze zielonym, a na nim widniała piękna, czerwona kokardka Froebla... Nie muszę chyba wspominać, że mama była zachwycona ;) 




Komentarze

  1. Bardzo podobają mi się twoje pomysły mam 11 lat i też interesuję się taką plastyką robię origami modułowe, bombki ze wstążki i dużo rzeczy z twojego bloga.JESTEŚ ŚWIETNA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za tak miły i pełen ciepłych słów komentarz. Jestem pełna podziwu, że w tym wieku przejawiasz takie fajne zainteresowania... i że są one tak rozległe, bo nie każdy 11 - latek potrafi tworzyć origami modułowe czy bombki ze wstążki (ja sama jeszcze nie próbowałam robić takich bombek, a wyglądają na dość skomplikowane). Także życzę Ci, by Twoja pasja nadal się rozwijała i by dawała Ci wiele radości :) Ze swojej strony raz jeszcze Ci dziękuję i moooocno ściskam :)

      Usuń
  2. ten blog jest super zawsze szukałam bloga origami tylko nigdy nie umiałam znaleźć
    tylko wpisałam origami dałam grafika i znalazłam tą stronę zapisałam ją kilka razy w zakładkach żebym przypadkiem jej nie skasowała powiedziałam to mojej nauczycielce i teraz robimy t w klasie.I ♥ lubiętworzyć.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Fajnie, że czerpiecie inspirację z LT ;) Ściskam :) :)

      Usuń
  3. Ja tez kocham robić takiego rodzaju rzeczy
    I LOVE LUBIE TWORZYĆ

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć