Lis i królik - "kreskowane" obrazki w wersji DIY


Zawsze znajdzie się okazja do twórczego działania, dlatego przygotowałam dla Was kolejny, ekspresowy tutorial. Tym razem będzie on dotyczył sposobu wykonania efektownych obrazków z motywem zwierząt, a dokładniej lisa i królika (vel zająca), choć tak na dobrą sprawę korzystając z prezentowanej przeze mnie metody, można wykonać też inne stworzenia :)

Potrzebne materiały:


  • czarny cienkopis/marker;
  • nożyczki;
  • klej w sztyfcie;
  • papier kreatywny (np. do scrapbookingu);
  • ramka na zdjęcia;
  • rysunek wybranego zwierzaka (u mnie to lis oraz królik/zając) z zaznaczonymi liniami poziomymi. Ja stworzyłam takie szablony własnoręcznie, ale równie dobrze można skorzystać z gotowych kolorowanek dostępnych w Internecie (linie poziome dorabiamy wtedy w programie graficznym lub rysujemy je cienkopisem bądź markerem). Jeśli chcecie, to możecie pobrać skany mojego liska (KLIK) i królika (KLIK) ;) 

Sposób wykonania:

Przygotowujemy rysunek wybranego zwierzątka oraz marker/cienkopis...

A następnie przechodzimy do rysowania linii pionowych pomiędzy liniami poziomymi (działamy tak na całej dostępnej powierzchni). Na poniższym filmiku zaprezentowałam, jak wygląda to w praktyce:


Postać zwierzątka (tu: lisa) wycinamy...

... a następnie przyklejamy na arkuszu dekoracyjnego papieru kreatywnego

Gotowy obrazek umieszczamy w ramce. 
 
Możemy też obrać nieco inną drogę i zakończyć swoją pracę już na etapie nr 2, to jest w momencie, gdy cała postać zwierzątka będzie już "zakreskowana". Taki obrazek możemy również włożyć do ramki i gdzieś wyeksponować. Tak właśnie zrobiłam z królikiem:



Proste, ale za to jakie efektowne! I co najważniejsze, takie obrazki mogą z powodzeniem stworzyć dzieci (!) Najlepiej, kiedy dacie im pustą kartkę i zachęcicie do narysowania ulubionego zwierzątka, stworzenia linii poziomych... a następnie ozdobienia pracy w dowolny sposób (nie muszą być to linie pionowe - mogą to być różnego rodzaju wzory). Niech dadzą się ponieść wyobraźni <3

Pozostaje mi zatem życzyć Wam owocnego tworzenia! Bawcie się dobrze!!!! :)





Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć