Papierowe statki (łódki) origami w wersji maxi

 

Kilka lat temu przekonałam się, że zabawy z wykorzystaniem origami możemy z powodzeniem przeprowadzić z dziećmi w wieku przedszkolnym. Mnie udało się tego dokonać z pięcio- i sześciolatkami. Przedszkolaki stworzyły wówczas giga statki, które później dodatkowo ozdobiły: narysowały na nich takie elementy, jak kotwica czy bulaje, a także wycięły i przymocowały do całej konstrukcji flagi i żagle.

Cały proces produkcji odbywał się na dywanie - naszym materiałem twórczym były bowiem kartki papieru w formacie A0. Dzieci wykonywały wszystkie złożenia, obserwując moje poczynania i muszę przyznać, że poradziły sobie znakomicie - moja pomoc sprowadzała się jedynie do ewentualnego poprawiania wszystkich zagięć.

Kiedy prace były już ukończone, wówczas wspólnie stworzyliśmy w szatni makietę morza - na dużym stole rozłożyliśmy niebieski i granatowy materiał, a na nich umieściliśmy wszystkie statki:



Gdybyście sami zapragnęli skorzystać z takiego pomysłu, a nie wiecie, jak produkuje się łódki origami, zawsze możecie skorzystać z mojego foto - lub video- instruktażu:

- FOTORELACJA

- WIDEORELACJA



Podobne prace stworzyłam w tym roku, w związku z realizacją zajęć otwartych z rodzicami, ale tej tematyce będzie poświęcony inny wpis :)



Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć