Wiosenna dekoracja przedszkolnej szatni


Dekoracja, którą macie właśnie okazję oglądać, znajduje się w przedszkolu już od półtorej miesiąca, lecz dopiero dziś udało mi się wygospodarować wolną chwilę, by szczegółowo uwiecznić ją na zdjęciach. A że w proces jej powstania zaangażowanych było sporo osób (w tym dzieci) i wymagała sporego nakładu pracy, toteż grzechem byłoby, gdybym Wam jej nie pokazała. Zatem zobaczcie proszę, co tym razem zdobi naszą gwiazdeczkową szatnię ;)

Fotografia widoczna na górze została wykonana kilka dni po tym, jak ukończyliśmy tworzenie całej kompozycji, stąd sporo w niej nawiązań do tematyki wielkanocnej. Przykładowo tuż przed domkiem umieściliśmy donice z owsem wraz z wetkniętymi w ziemię styropianowymi kurczaczkami; na stole znajdowała się babka wielkanocna (wykonana techniką papier mache), zaś wózek pchany przez zajączka był wypełniony pisankami wykonanymi przez dzieci techniką papier mache. Natenczas wymienione powyżej elementy zostały usunięte, a ich miejsce zajęły inne ozdoby - głównie kwiaty.

Przejdźmy zatem do opisu:

I. Wnętrze domku:

1. Okno z marchewkowym polem

zostało wykonane z tektury. Skleiłam ze sobą dwa kartony, po czym narysowałam, a później wycięłam pożądany kształt. Całość pomalowałam brązową farbą temperową.
Do okna (od strony niepomalowanej) przykleiłam (taśmą dwustronną) karton z uprzednio stworzonym marchewkowym polem.
Wszystkie marchewki wykonałam z pomarańczowego papieru rysunkowego. Są one uwypuklone (mają formę trójwymiarową). Natka powstała z zielonej rafii.
Samo okno zostało ozdobione materiałową zasłonką.










2. Lampa

w formie kuli wykonanej ze zwykłej, różowej bibuły





3. Półka kuchenna

stworzona z kartonu.





4. Kuchenka (vel piec)

zrobiony ze zniszczonego już pudła. Emilka obkleiła je gotowymi, tekturowymi cegiełkami (tymi samymi, które zostały użyte do zrobienia kominka - patrz: Świąteczny kominek z tekturowych cegiełek). 








5. Fartuszek

uszyty z materiału





6. Zdjęcie ślubne Pana Zająca i Pani Zajączkowej

namalowane farbami akwarelowymi, przyklejone do złotej ramki.







7. Stół z krokusami

zrobiony z tektury, pomalowanej brązową farbą. Na nim zaś umieściłam własnoręcznie wykonany wazon z bibułkowymi krokusami.




8. Pani Zajączkowa spoczywająca na krzesełku

wykonana techniką papier mache.





II. Dach domku

1. Pani ptak w gnieździe

Ptaszek został stworzony techniką papier mache, zaś gniazdo powstało z gałązek wierzbowych i brzozowych.  





2. Pan ptak

również stworzony techniką papier mache.







III. Zagroda
a w niej dwa baranki

stworzone przy wykorzystaniu techniki papier mache






IV. Kurnik



1. Kogut

zrobiony, podobnie jak zajączki i baranki z wykorzystaniem techniki papier mache.






2 Kura i kurczątka

Kura - wykonana techniką papier mache, zaś kurczaczek powstał ze styropianowego jajka (instrukcja jego tworzenia znajduje się TU).







V. Łąka
z zajączkiem pchającym wózek z kwiatami

Pana Zająca wykonano techniką papier mache. Wózek zaś powstał z tekturowego kartonu i giga tekturowych szpul, pełniących funkcje kół. W wózku (jak wspomniałam na początku) pierwotnie znajdowały się pisanki, zaś w tej chwili jest on wypełniony papierowymi tulipanami (instruktaż odnajdziecie TUTAJ). 











Co prawda nie sfotografowałam dosłownie wszystkiego, bo nie miałam aż tyle czasu. Jakkolwiek starałam się zawrzeć wszystkie najważniejsze elementy składowe. Pozostałe ozdóbki możecie zobaczyć zarówno na zdjęciu głównym, jak i na poniższej fotce (np. kwitnące drzewo, ulokowane z prawej strony domku czy czerwoną dachówkę wykonaną z tektury).



Dekoracja w takiej formie będzie zapewne widniała w szatni aż do wakacji, a później planujemy ją nieco przekształcić. Co jednak nam z tego wyjdzie, zobaczymy ;)

Ps. Dziękuję swoim koleżankom za zaangażowanie i pomoc w stworzeniu tego gigantycznego dzieła. Bez Was realizacja tego projektu nie byłaby możliwa! :)

















Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć