Zakładka do książki z filcową kokardką


Okazuje się, że powiedzenie "Szewc bez butów chodzi" jest u mnie na czasie. Bo może i zajmuję się szeroko rozumianym tworzeniem i wykonuję przy tej okazji mnóstwo rzeczy, to jednak kiedy przychodzi co do czego, to nie mam pod ręką niezbędnego mi przedmiotu. Tak było ostatnio z zakładkami do książek, które swego czasu powędrowały w ręce kilku bookmaniaków. Szkoda tylko, że zdołałam o tym zapomnieć i uświadomiłam to sobie w najmniej odpowiedniej chwili, to jest w momencie,gdy zabrałam się za czytanie kolejnej lektury. W każdym razie wydarzenie to zmotywowało mnie do podjęcia konkretnych działań, w efekcie czego powstała zakładka z motywem filcowej kokardki. Już dziś i Wy macie okazję nauczyć się ją produkować, bowiem uwieczniłam na zdjęciach wszystkie czynności, które prowadzą do jej utworzenia ;-)


Potrzebne materiały:
- 3 kawałki filcu o wymiarach:
* 3x15cm;
* 3x9cm;
* 1x3 cm;
- gumka do ubrań (najlepiej w tym samym kolorze co filc);
- nożyczki;
- 2 igły i nitka.

Sposób wykonania:


Szykujemy wszystkie kawałki filcu.

Bierzemy pierwszy z nich - tj. ten o wymiarach 3x15cm...

... i składamy go w sposób ukazany na fot. powyżej.

W środek filcowego "zawiniątka"  wbijamy igłę...

... a następnie go fastrygujemy.

 Dalej, zaciągamy nitkę (trzeba zrobić to ostrożnie, by przypadkiem się nie urwała)...

... i owijamy ją wokół środkowej części naszej przyszłej kokardki.

Pozostawiamy nawleczoną igłę...

... i zabieramy się za drugi z kolei kawałek filcu - ten o wymiarach 3x9cm.

Za pomocą nożyczek tworzymy na nim nacięcia (zobacz: zdjęcie nr 9)...

... a w dalszej kolejności go fastrygujemy (działamy dokładnie tak samo, jak miało to miejsce w etapie 4 i 4a),...

...i zaciągamy nitkę.

W tym momencie dokładamy utworzoną w etapie 7 kokardkę...

... i oba elementy scalamy, owijając wokół ich środkowej części nitkę (możemy posłużyć się tą od elementu średniego).

Przyszedł czas na przygotowanie bazowej części zakładki, to jest gumki pasmanteryjnej (lub, jak to mówi moja koleżanka - "gaciowej").

Za pomocą igły z nitką zszywamy oba jej końce...

... co będzie wyglądało dokładnie tak, jak na fotografii 14a.

Bierzemy ostatni kawałek filcu (ja celowo ucięłam dłuższy element, by mieć pewność, że na pewno owinę nim środkową część kokardki).

I tak, umieszczamy go w w/w miejscu i w razie potrzeby skracamy.

Całość odwracamy na drugą stronę...

... i w środkowej części lokujemy gumkę (tak, by miejsce zszycia znajdowało się właśnie w niniejszym miejscu)

Przystępujemy do przyszycia gumki do kokardki...

... a później złączenia obu brzegów najmniejszego paska filcowego.

Praca została w pełni ukończona! :)


Wielką zaletą takiej zakładki jest przede wszystkim fakt, że tak łatwo nie ulegnie ona zniszczeniu, a w przypadku zużycia gumki, możemy ją bez żadnych problemów wymienić na nową. Także, moi drodzy, do dzieła!!!! :-)








Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć