Lampki choinkowe rysowane kredą i pastelami
Nic tak nie tworzy świątecznego klimatu, jak widok choinki oświetlonej różnego rodzaju lampeczkami. Już niebawem będzie to częsty widok i wiecie co?... już nie mogę się tego doczekać! Póki co próbuję opracować koncepcję zajęć plastycznych, które będę realizowała ze swoimi przedszkolakami w grudniu. Kilka pozycji już znalazło się na mojej liście i natenczas sprawdzam, czy rzeczywiście maluchy będą w stanie poradzić sobie z ich wykonaniem. I tak na przykład dzisiaj stworzyłam plastyczną wersję lampek choinkowych. Pomysł ten jest o tyle ciekawy, że nawiązuje ściśle nie tylko do tematyki bożonarodzeniowej, ale nade wszystko do głównego wątku organizowanych przeze mnie zajęć (światło, energia elektryczna, itd.).Zapowiada się ciekawie i z pewnością, jak tylko przeprowadzę takowe warsztaty, to pokażę Wam dzieła stworzone przez dzieci. A jeśli jesteście ciekawi, jak takie żarzące się lampki powstają, to zapoznajcie się z zamieszczoną poniżej fotorelacją.
Potrzebne materiały:
- czarna kartka papieru technicznego (rozmiar dowolny);
- szablon lampki choinkowej wycięty ze sztywnego papieru technicznego (zainteresowanym mogę podesłać skan na maila);
- biała kredka/biała kreda;
- kreda/suche pastele (różne odcienie).
Sposób wykonania:
Czarną kartkę układamy poziomo |
Białą kredką/kredą rysujemy falowaną linię (w miejscu wskazanym na zdjęciu powyżej). |
Szablon lampki układamy na karteczce (z jej lewej strony)... |
... po czym obrysowujemy go kolorową kredą (możemy użyć także pasteli). |
Zanim zabierzemy szablon, rozmazujemy palcem kredę/pastel... |
... otrzymamy w rezultacie taki oto efekt (zobacz: fot. 6). |
Posługując się tym samym wzornikiem tworzymy jeszcze 4 lampki (za każdym razem wybieramy inny kolor kredy/pasteli). |
Finalnym zadaniem jest połączenie lampeczek z narysowanym uprzednio sznurem (używamy białej kredy). |
A poniżej możecie zobaczyć kilka ujęć gotowej pracy:
Jeśli praca ta ma być tworzona przez małe dzieci (3 - 4 latki), to warto dla każdej lampeczki stworzyć osobny szablon i przymocować go tymczasowo do kartki (np. specjalną masą mocującą), bowiem sprawność manualna u dzieci w tym wieku nie jest jeszcze na tyle rozwinięta, by jednocześnie trzymały wzornik i obrysowywały go kredą (szablon ten będzie się im "ślizgał", przez co lampki mogą wyjść krzywe). Nie jest to jednak regułą. Ja sama mam w swojej grupie maluchy, które naprawdę świetnie radzą sobie z tego typu zadaniami. Musimy więc znać możliwości swoich wychowanków i dostosować do nich stopień trudności realizowanego ćwiczenia.
Komentarze
Prześlij komentarz