Panda - zakładka do książki


Dzisiejszego poranka odczytałam dwa pozostawione na blogu komentarze, które, muszę przyznać, dały mi niezłego kopa i zmobilizowały do działania. Sama nie zdawałam sobie sprawy, że mój ostatni post został zamieszczony w kwietniu (!), a mamy już przecież początek czerwca. Nie mniej spełniam obie prośby: dodaję nowy post i zarazem prezentuję instrukcję tworzenia zakładki, której główną bohaterką jest panda (podobnież ulubiony misiek czytelniczki Lubię Tworzyć :)). Mam nadzieję, że pomysł spotka się z Waszym uznaniem ;)

Potrzebne materiały:
- kartka z bloku technicznego niezbędna do stworzenia samej zakładki (kolor dowolny, ja wybrałam zieleń) + kartki techniczne w kolorze białym i czarnym (z których powstanie panda);
- linijka;
- ołówek;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- klej w sztyfcie;
- biała kredka/pastel/korektor;
- czarny cienkopis.

Sposób wykonania:
Część I 
Wykonanie zakładki

Poniższe etapy ukazują proces tworzenia zakładki do książki, którą to zakładkę w późniejszym czasie można dowolnie ozdabiać. My "przystroimy" ją pandą, jakkolwiek można rzecz jasna pokusić się o uzupełnienie jej całkiem innymi elementami.

Nie mniej, na kartce z bloku technicznego (a ściślej biorąc w jej lewym dolnym rogu) rysujemy (przy użyciu ołówka i linijki) kwadrat o wymiarach 9x9 cm.

W podobny sposób rysujemy kolejny kwadrat (również mający boki równe 9cm), który lokujemy obok kwadratu nr 1 (oba kwadraty powinny mieć jeden wspólny bok). 

Analogicznie wyznaczamy trzeci kwadrat, przy czym umieszczamy go powyżej kwadratu pierwszego (patrz: zdjęcie 3).

Teraz, w kwadracie nr 2 i nr 3 rysujemy przekątną (zobacz: fot. 4)

Całość wycinamy...

... i zaginamy w miejscach zaznaczonych ołówkiem (zobacz: fotografia 6).

W dalszym etapie pracy prawy trójkąt składamy do środka i całą jego powierzchnię smarujemy klejem w sztyfcie.

Później składamy trójkąt lewy i bardzo ostrożnie łączymy go z trójkątem posmarowanym klejem. Zakładkę pozostawiamy do wyschnięcia. W miarę potrzeby można ją delikatnie przygnieść jakimś cięższym przedmiotem.

Część II
Zaprojektowanie postaci pandy

Jako że panda odgrywa w niniejszym projekcie główną rolę, toteż zdjęcia zaprezentowane poniżej pokazują, w jak prosty sposób można ją stworzyć z kilku kawałków papieru. 

W związku z tym, że ciężko jest mi zaprezentować, jak należy narysować elementy, które składają się na postać pandy, toteż osoby które rzeczywiście będą miały trudności z ową czynnością, proszę o kontakt mailowy. Postaram się wówczas narysować jakiś szablon na kartce, zeskanować i przesłać na wskazany adres mailowy. 

Póki co przedstawiam poszczególne części składowe naszego misiaka. 

W pierwszej kolejności bierzemy element tułowia i łapki pełniące rolę rączek. Owe łapki zaś smarujemy w części środkowej klejem...

... i umieszczamy je na tułowiu.

Dalej, bierzemy głowę i ponownie smarujemy łapki (również w części środkowej, przy czym pozostawiamy nieco wolnej przestrzeni na dole).

Dzięki temu możemy spokojnie umocować w niniejszym miejscu głowę pandy.

Później należy przykleić łapki pełniące rolę nóżek (podklejamy je "od tyłu" - patrz: zdjęcie 14)...

... dalej oczka...

.... i uszy.

Białą kredką/pastelą rysujemy źrenice...

... ołówkiem szkicujemy nos i uśmiechniętą buźkę...

... po czym owy szkic poprawiamy czarnym cienkopisem.

 Część III
Wykonanie "pandowej" zakładki.

Teraz przyszła kolej na najprzyjemniejszą, a zarazem ostatnią czynność, jaką jest przymocowanie naszej milusiej pandy do zakładki.

Przygotowujemy zatem zakładkę i pandę...

... a następnie scalamy oba te elementy tak, jak uwidacznia to fotografia powyżej (wystarczy posmarować głowę i uszy pandy klejem i przymocować je do zakładki w miejscu, w którym uprzednio złączyliśmy dwa trójkąty).

Z taką zakładką czytanie ulubionej lektury z pewnością będzie niezwykle przyjemne ;)






Komentarze

  1. Super zakładka i bardzo dokładna instrukcja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładna ta zakładka. Wszystko dobrze opisane :) Super!

      Usuń
    2. Super zakładka, dokładnie pokazane i opisane. Postarałaś się! :3 Piękne.

      Usuń
    3. Super wykonanie, świetnie opisane i pokazane. Piękne! :*

      Usuń
    4. Pięknie dziękuję :) :)

      Usuń
    5. bardzo fajne to lubie czytać książki i robić zakłatki.

      Usuń
  2. Pomysł super! Przepraszam, że tak przypominałam o tej pandzie... Zawód jest mimo wszystko ważniejszy. Mam nadzieję, że nie raniłam tym przypominaniem, przecież tak naprawdę uwielbiam ten blog! Jeszcze raz przepraszam i dziękuję za zrealizowanie mojego pomysłu na tą zakładkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy ;) Ja bardzo ubolewam nad tym, że nie mogę poświęcać stronie tyle czasu, ile bym chciała. Dobrze, że mi o tym przypominałaś. Miałam dzięki temu większą motywację, by coś w tym zakresie zrobić. Ta strona jest dla Was, dlatego każda prośba z Waszej strony jest dla mnie istotna. Cieszę się bardzo, że jesteś zadowolona :) Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  3. Fajny pomysł dopiero wczoraj znalazłam Twój blog i będę często wpadła:)Jeszcze tylko musze przygotować papier kolorowy i zabieram się do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy :) Zapraszam Cię serdecznie do odwiedzania Lubię Tworzyć :) Życzę Ci samej radości płynącej z tworzenia! :) Powodzenia! :)

      Usuń
  4. Zakładka jest niesamowicie urocza!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham pandy, kocham książki! Genialne połączenie ^^ koniecznie muszę kiedyś spróbować zrobić taką zakładke ;3 . W końcu zakładek nigdy dość ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy podobne podejście - ja również uwielbiam zakładki, we wszelkich postaciach ;) Pozdrawiam ciepło :) :)

      Usuń
  6. Czy mogłabym poprosić adres-email? Mam ogromny kłopot z namalowaniem części pandy :/ Podesłałabyś mi wzór? Prooosze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, nie ma problemu, zostaw swój adres mailowy, bądź napisz na maila blogowego - lubietworzyc@gmail.com Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Dzięki, jesteś wielka!! Ta zakładka jest super!!!!! *o*

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zakładka, dzisiaj będę robić z synkiem na konkurs biblioteczny, nie wiem jak ją wzbogacić wizualnie, co dodać. Jest świetna, ale na konkurs może by ją trzeba trochę urozmaicić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja poproszę o zdjęcie efektu końcowego :) Ciekawym rozwiązaniem byłoby np. dodanie (papierowego rzecz jasna) bambusa :)

      Usuń
  9. Ta zakładka wygląda super! :) Aczkolwiek trudność sprawia mi narysowanie pandy. Mogłabym prosić o wzór?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta zakładka jest extra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że się Tobie podoba ;)

      Usuń
  11. Zakładka jest przepiękna ,lecz mam duży problem z namalowaniem części pandy :/ Mogłabym prosić o podesłanie wzoru:D
    To mój e-mail weronika.bienias@onet.eu
    Proszee;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ładna i estetyczna.Z tą panda�� wygląda super.
    Ps.Jesteś wolna?��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też polubiłam tę zakładkę, ale szybko się z nią rozstałam - została podarowana w prezencie bliskiej mi osobie :)

      Usuń
  13. PRZEŚWIETNE!
    CUDOWNE!
    PRZESŁODKIE!
    Serdecznie dziękuję za ten pomysł. Tak jak już inni wspomnieli bardzo dokładnie opisane. Bardzo mi to pomogło,bo ja mam w szkole konkurs na zakładkę do książki i na pewno wygram! Chciałabym,aby w internecie było więcej takich postów jak ten! :) pooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooozdrawiam cieplutko! :) no i czekam na odpowiedź! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej! Jaki budujący komentarz! <3 Nie wiem, czym sobie zasłużyłam, ale z całego serca dziękuję :* :) Takie komentarze dają niezłego kopa do działania ;) Mam nadzieję, że udało się Tobie wywalczyć pierwsze miejsce ;) Ściskam Cię baaardzo gorąco, kochana! :* :) :) :) PS. A odpowiedź jest tak późno, bo dopiero na nią natrafiłam - znalazła się w spamie :(

      Usuń
  14. Piękna zakładka, robiłam z dziećmi w klasie 3, zapodziałam gdzieś swój szablon, czy mogłabym prosić o szablon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Z chęcią bym go Tobie uodstępniła... ale szablon gdzieś mi zaginął :(

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć