Bombka z papierowych kółek


Szukacie prostego sposobu na wykonanie eleganckiej ozdoby choinkowej? Oto więc przed Wami piękna, wykonana z papierowych kółeczek świąteczna bombka, którą w odróżnieniu od wcześniejszej propozycji (patrz: Papierowa bombka na choinkę) produkuje się zdecydowanie szybciej. A wygląda nie gorzej od swojej poprzedniczki ;)

Potrzebne materiały:
- 11 kółek wyciętych z papieru rysunkowego (moje miały średnicę 9 cm - odrysowałam je od szklanki).
Możecie wykonać bombki jedno - bądź dwubarwne. Ja zrobiłam obie, przy czym na użytek stworzenia dzisiejszej foto - instrukcji, sięgnęłam po dwa kolory: pomarańczowy (5 kółek) i biały (6 kółek).
- zszywacz;
- klej;
- igła i nitka.

Sposób wykonania:


Na stole kładziemy 12 wyciętych kółek...

... i składamy je kolejno na pół...

... co po wykonaniu powyższych czynności będzie wyglądać tak, jak na fotografii powyżej. 

Rozkładamy wszystkie elementy i ustawiamy na stole (bądź innej powierzchni) najpierw biały krążek (jak na fot. 4), a następnie pomarańczowy, później znowu biały, itd. - naprzemiennie...
Po zrealizowaniu czynności z etapu 4, na samym wierzchu powinno znajdować się kółko białe. 

Za pomocą zszywacza (lub jeśli takowego nie macie, wówczas sięgnijcie po igłę i nitkę) spajamy wszystkie kółka - miejsce połączenia winno znajdować się w części środkowej  (jeśli chcecie, możecie zszyć także część górną i dolną, ale to już wedle uznania). 

W kolejnym etapie składamy prawe skrzydło białego kółka, kierując go ku części lewej. Uwidocznił nam się fragment pomarańczowy, który należy posmarować wzdłuż górnego brzegu klejem (jak pokazano to na fotografii 7) do mniej więcej 1/3 jego długości. 

Następnie chwytamy za wcześniej odsunięte na bok prawe skrzydło białego kółka i łączymy go z posmarowanym przed momentem fragmentem części pomarańczowej.
Kiedy zaś oba fragmenty się na stałe złączą zobaczymy, że utworzyła się dość sporej wielkości kieszonka.

Odkładamy na lewą stronę sklejone przed momentem fragmenty. Pojawiła się połówka kółka białego,...

... którą należy posmarować klejem - wzdłuż jej dolnego brzegu (również do mniej więcej 1/3 długości)...

... po czym tak, jak w etapie 8, łączymy niniejszy element z tym, który został przełożony chwilowo na lewy bok. 

Powtarzamy wszystkie opisane wyżej działania (od etapu 7 - 11) pamiętając, by nakładać klej na poszczególne połówki kółek w sposób naprzemienny: "góra - dół - góra - dół... itd.". 


A kiedy już przebrniemy przez proces klejenia, naszym oczom ukaże się barwna, trójwymiarowa ozdoba  (patrz: fot. 12 i 12a).


Teraz wystarczy zamontować nitkę, by naszą cudowną bombkę można było powiesić na choince. Przygotowujemy więc igłę z nitką (powinna być podwójna)...

... i przekłuwamy nią naszą ozdobę tak, jak widać to na załączonym obrazku.

Teraz wystarczy usunąć igłę, zawiązać supełek (najlepiej podwójny) i voila!

Korzystając z pięknej aury za oknem (śniegu spadło tyle, że ho, ho :)) postanowiłam zrobić zdjęcie mojej bombeczki na tle takiego zimowego krajobrazu :) Prawda, że wygląda zaskakująco ciekawie?



Tu natomiast fotografia robiona już w warunkach domowych, bez dodatkowych atrakcji w postaci śniegu, ale za to z mieniącym się materiałem ;) 






Komentarze

  1. Bombka fantastyczna i łatwa w wykonaniu.
    Ślicznie dziękuję za instrukcję. Mam bloczki z kolorowego papieru i zastanawiam się na co je zużyć. Dzisiaj biorę się do roboty.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co dziękować :) Jedynym mozolnym zajęciem może być wycinanie kółek. Ale jeśli ktoś dysponuje specjalnym urządzeniem do cięcia kółek, to będzie miał ułatwione zadanie ;) Co prawda ja do tych szczęśliwców się nie zaliczam, ale jakoś sobie poradziłam i bombeczkę utworzyłam ;) Życzę powodzenia :) :)

      Usuń
  2. Uratowałaś mi życie , bo nikt nie umiał mi tego wytłumaczyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Cieszę się ;) Kolejne ocalone istnienie na moim koncie ;) :D :)

      Usuń
  3. Dopiero niedawno odkryłam ten blog i jestem nim zachwycona. Dziękuję za dokładne proste opisy i ciekawe pomysły. Zrealizowałam już kilka z nich (ozdoby choinkowe) i dzięki temu odkryłam że nie mam dwóch lewych rąk ;-) Pozdrawiam i życzę mnóstwa pozytywnej energii i zapału do dalszego tworzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Ufam, że niejednokrotnie znajdziesz tu coś dla siebie :) Ja również życzę Ci wielu sukcesów w twórczym działaniu! :)

      Usuń
  4. Piękna bombka. Już wiem co zrobię na święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt - bombeczka wygląda naprawdę ślicznie :) Powodzenia w realizacji! :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć