Łańcuch z mini gwiazdek origami


Mini gwiazdki origami tworzy się ekspresowo! Na takim stanowisku będzie stał każdy, kto podjął się "trudu" ich wykonania. Natomiast największą ich zaletą jest to, że podczas ich konstruowania można spokojnie usiąść przed telewizorem i obejrzeć swój ulubiony serial ;) Działa się tutaj bowiem w sposób mechaniczny, produkując jedną gwiazdkę za drugą... a po skończonym seansie okaże się, że jest ich na tyle dużo, iż można stworzyć z nich rewelacyjny łańcuch choinkowy :) 

Pochwalę się zatem, jaki łańcuch udało się mi wykonać...

Potrzebne materiały:
- mini gwiazdki origami - nie podam Wam ich konkretnej ilości. Musicie sami ustalić, jak długi łańcuch chcecie otrzymać. Zaufajcie więc swojej intuicji ;)
Odnośnie koloru, to ja użyłam gwiazdeczek wielobarwnych. Kiedyś też wykonałam łańcuch jedno - oraz dwukolorowy i muszę przyznać, że prezentowały się równie ciekawie.
- igła i nitka.

Sposób wykonania:
Zrealizowanie niniejszej pracy wymaga uprzedniego przygotowania mini gwiazdek origami. Szczegółową instrukcję ich tworzenia znajdziecie w formie: foto bądź video.


Przygotowujemy wszystkie gwiazdki...

... oraz igłę i nitkę (powinna być ona podwójna, by łańcuch się nie przerwał, zaś na jej końcu warto zrobić pętelkę).
Bierzemy jedną z gwiazdek.

Przewlekanie igły zaczynamy od części dolnej (patrz: zdjęcie 3), kierując ją ku wierzchołkowi (powinna bez trudu przejść przez mały otworek, który znajduje się na szczycie gwiazdki - zobacz: fot. 3a).

Następnie przeciągamy nitkę przez gwiazdkę. Tuż przy jej części dolnej (od której zaczynaliśmy nakłuwanie) należy zrobić potrójny (lub nawet poczwórny) supeł, co zapobiegnie wysuwaniu się gwiazdek ze sznureczka. 

Powtarzamy czynności z etapu 3 - 4, dołączając stopniowo kolejne gwiazdeczki. Jeśli podobnie jak ja użyliście różnych kolorów, możecie ustalić uprzednio kolejność ich dodawania bądź też nawlekać je metodą na "chybił trafił'. 


A oto efekt końcowy... Łańcuch jest dość krótki, ale wystarczający, by udekorować nim moją mini - choinkę ;)

Jak zaznaczałam w poprzednim poście (Choinka origami 3D), jeszcze nie mam swojego świątecznego drzewka, dlatego póki co moje dzieło prezentuje drewniany manekin:




I jeszcze kilka fotek bonusowych, ukazujących mój łańcuch w pełnej krasie:





W komentarzach pod postem Mini gwiazdka origami, ktoś trafnie zauważył, że gwiazdeczki można przeplatać na przemian z kawałkami słomy. Ja niestety nie mam dostępu do takiego materiału, ale jeśli ktoś z Was stworzyłby taką właśnie pracę, wówczas proszę o podesłanie mi kilku fotografii, na których będzie to uwidocznione (na adres mailowy: lubietworzyc@gmail.com). Myślę, że ciekawą alternatywą byłoby również użycie kolorowych, plastikowych słomek (jeśli nie zapomnę, to je zakupię i spróbuję zrealizować swój zamiar).

A może Wy macie jeszcze jakieś ciekawe propozycje odnośnie wzbogacenia takiego łańcucha?

UWAGA!!!
Zachęcam wszystkich odwiedzających niniejszego bloga do śledzenia mojego facebooka (http://www.facebook.com/LubieTworzyc). Wczoraj ruszyłam z nowym projektem mającym na celu prezentowanie również i Waszych prac, które wykonaliście czerpiąc inspirację z lubietworzyc.blogspot.com. Wchodząc na mój profil, możecie zobaczyć galerię zatytułowaną: "Prace naszych fanów". Jeśli więc chcecie, by znalazły się tam i Wasze dzieła, a zarazem pragniecie czynnie uczestniczyć w rozwoju bloga, prześlijcie mi swoje zdjęcia na podanego wcześniej maila... Podzielcie się z innymi swoją twórczością... ;) 




Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć