Mini gwiazdka origami


Jak zdołaliście zapewne dostrzec, uwielbiam wszelkiego rodzaju gwiazdy, gwiazdki i gwiazdeczki... i z tej racji serwuję Wam w dniu dzisiejszym kolejne tego typu "danie", tyle że tym razem w wersji MINImalistycznej ;) A dlaczego właśnie "mini"? Przekonajcie się o tym sami, oglądając poniższą fotorelację i wykonując zarazem wszystkie opisane tam działania:

Potrzebne materiały:
- pasek papieru o wymiarach 1cmx25cm

Sposób wykonania:

Przygotowujemy 1 pasek papieru (wymiary podano wcześniej)

Zwijamy go w sposób pokazany wyżej (na "wstążeczkę") - tak, by krótsza część znajdowała się pod spodem dłuższej. 

Chwytamy krótszy paseczek i kierujemy go w stronę "pętelki" (widocznego na fot. 3 otworu)...

... a następnie delikatnie (by nie podrzeć papieru) go przez nią przeciągamy (co można zaobserwować wyraźniej również na zdjęciu 4a). 


Kiedy paseczek zostanie już przełożony na drugą stronę, należy wszystko bardzo ostrożnie zacisnąć, by  uzyskać kształt widoczny powyżej

Teraz odwracamy naszą konstrukcję tak, żeby wystający krótszy paseczek znajdował się po prawej stronie.

Dalszą czynnością jest włożenie owego paska w kieszonkę widoczną na zdjęciu 7...

... i przyciśnięcie go (zwróćcie uwagę, że paseczek, który w etapie 7 chowaliśmy do zakładki, mieści się tam w całości, a tym samym i jego końcówka w żaden sposób z niej nie wystaje - zob. dokładnie zdj. 8a. W razie konieczności możecie go delikatnie przyciąć nożyczkami).


Ponownie odwracamy szkielet naszej gwiazdeczki...

... i bierzemy do ręki dłuższy pasek, zaczynając nim stopniowo owijać całą konstrukcję, zgodnie z wszystkimi załamaniami, jakie w wyniku naszych wcześniejszych działań powstały (kiedy przyjrzymy się całemu szkieletowi dostrzeżemy, że utworzył się pięciobok).
Pragnę Was także z miejsca uspokoić, jeśli martwicie się, że nie będziecie wiedzieć, w kierunku którego boku kierować niniejszy pasek. On sam Was "poprowadzi", o czym sami się przekonacie :)
Na zdjęciu a i b pokazano, jak powinna wyglądać czynność owijania gwiazdki...
... najpierw z jednej strony...
... a następnie po jej odwróceniu na stronę drugą. 

Gdy będziemy zbliżać się do końca, paseczek będzie się rzecz jasna  w sposób naturalny zmniejszał, aż pozostanie wyłącznie mała jego część....

... którą ostatecznie należy włożyć delikatnie w utworzoną (w wyniku uprzednich działań) zakładkę.

Finalnym zadaniem jest chwycenie palcem wskazującym i kciukiem każdego wierzchołka pięcioboku  i ostrożne jego ściśnięcie, co doprowadzi do utworzenia kolejnych ramion gwiazdeczki (zob. zdjęcie 13)...

... i będzie wyglądać mniej więcej tak!!!! :) 

Już teraz chyba wiecie z jakiego powodu nosi ona miano "mini gwiazdeczki"?! ;)


Na koniec jeszcze krótka wzmianka na temat dzisiejszej pracy...
Jeśli udało Wam się za pomocą powyższej instrukcji stworzyć taką gwiazdkę, na pewno zauważyliście, że czas przeznaczony na jej wykonanie wyniósł zaledwie 1,5 - 2 minuty (a gdy opanujecie tę technikę, gwarantuję, że będzie on jeszcze krótszy). Dlatego można spokojnie wyprodukować naprawdę sporą ich ilość, nie marnując przy tym nie wiadomo ilu godzin. Poniżej zresztą będziecie mogli zobaczyć zdjęcia moich gwiazdek, które zamierzam stopniowo wzbogacać o coraz to nowe ;) 

Być może wielu spośród Was zastanawia się, do czego można takie maleńkie gwiazdeczki wykorzystać... Odpowiedź na to pytanie poznacie już niedługo i mogę Was tylko zapewnić, że warto od razu rozpocząć ich wytwarzanie :)  







Komentarze

  1. Super pomysł i piękne zdjęcia. Już mi się widzą jako łańcuch poprzedzielane kawałkami słomy (żeby było sielsko i swojsko) lub koralikami (na błyszcząco) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję :) A Twój pomysł jest genialny!!! I będę czekać z niecierpliwością na zdjęcia takiego łańcucha (do świąt zostało sporo czasu, więc powinnaś się raczej wyrobić ;)) :)

      Usuń
  2. Wspaniale przedstawione:-) wszystko jasne:-D super;-) teraz też mam zamiar stworzyć własną kolekcyjke:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo mnie to cieszy ;)I szczerze zachęcam do ich tworzenia... Ale ostrzegam - to bardzo wciągające zajęcie ;)

      Usuń
  3. Nie potrafię zrobić takiej gwiazdki :( W etapie 8 wszystko się popsuło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, na pewno uda Ci się ją w końcu zrobić ;) Spróbuj powtórzyć wszystkie kroki, ale tym razem posłuż się videorelacją:
      http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/11/mini-gwiazdka-origami-video.html
      Jeśli mimo wszystko natrafisz na jakieś trudności, pisz. Postaramy się temu zaradzić ;)

      Usuń
    2. Teraz wszystko komplikuje się od nowa. Jak jestem przy ostatnim etapie ta gwiazdka nie chce być taka wypukła tylko tak jakby "splaszczona"

      Usuń
    3. Wiem, że ten ostatni etap jest najtrudniejszy. Sama mocno się przy tym natrudziłam i też początkowo mi nie wychodziło. To naprawdę kwestia wprawy. Najlepsze gwiazdki wychodzą z papieru o wymiarach 1x25cm, ale możesz pokombinować na paseczkach krótszych (np. 15- 20cm) i dłuższych (30cm). Ja nauczyłam się je robić z paska bodajże ok. 20cm... Tak sobie myślę, że skoro napotykasz na takie trudności, to spróbuj najpierw poćwiczyć sobie na większym formacie paska, to znaczy np. mającego szerokość 2-3cm i długości 40 cm (bądź więcej). Gwiazdka wyjdzie duża, dzięki czemu łatwiej Ci będzie wykonywać wszystkie ruchy.Kiedy zaś opanujesz już tę umiejętność na większym pasku, łatwiej będzie Ci przejść do mniejszego formatu :) Jutro przetestuję ten sposób i zdam Ci relację (postaram się także podać dokładne wymiary papieru).
      Nie mniej spróbuję zastanowić się, jak jeszcze mogłabym Ci pomóc. Póki co uszy do góry, bo jestem przekonana, że wreszcie zrobisz idealną mini gwiazdkę :)

      Usuń
    4. Czyli moje przypuszczenia się jak najbardziej sprawdziły, to znaczy warto początkowo potrenować na znacznie szerszym i dłuższym pasku papieru (najlepiej o wymiarach: 2x42cm). Gwiazdka wyjdzie duża i łatwiej będzie można formować jej ramiona. Możecie być pewni, że będzie wówczas rzeczywiście wypukła :) :)

      Usuń
  4. wszystko super tylko koniec jest najgorszy.Moje gwiazdki wogule nie sa podobne ;/ ani takie grube ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie dobrze ;) Uwierz - każdy, kto uczy się techniki tworzenia takich gwiazdeczek napotyka na tego rodzaju komplikacje. Ostatnio nawet moja przyjaciółka mi o tym wspominała (też nie potrafiła nadać kształtu gwiazdce). Ale wszystkiego można się nauczyć. Działalność artystyczna niestety ma to do siebie, że wymaga od nas niekiedy dużych pokładów cierpliwości ;)

      Usuń
    2. Nwm jak to zrobić gwiazdki są płaskie wyglądają jak lulki czy są filmy z tymi gwiazdkami?

      Usuń
    3. Jasne, znajdziesz je pod tym linkiem:
      http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/11/mini-gwiazdka-origami-video.html Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Twój blog jest cudowny!!! Wszystko dobrze pokazane:)
    A te gwiazdeczki są cudne. Wyszły mi za pierwszym razem:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się ciepło robi na sercu, gdy czyta się takie pozytywne komentarze :) Bardzo, bardzo dziękuję :) A Tobie serdecznie gratuluję, bowiem nie każdemu udaje się wykonać taką gwiazdeczkę za pierwszym razem!!! :) :) :)

      Usuń
  6. już kolejny dzień obserwuję Twojego bloga! :) jestem zachwycona idealnymi instruktażami :)
    szybciej się robi niż serduszka ;)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo mnie to cieszy :) Co prawda ostatnio nie mam za bardzo czasu na dodawanie nowych wpisów, ale są w końcu wakacje ;) W każdym razie na pewno będę zamieszczała nowe propozycje, więc serdecznie zapraszam do odwiedzin :)

      A jeśli chodzi o gwiazdeczki, to prawda - tworzy się je wprost ekspresowo :)

      Usuń
  7. Nie rozumiem tego końcowego owijania gwiazdki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z czym masz dokładnie problem? Na którym etapie się zatrzymałeś(-aś)? Postaram się pomóc... W razie gdyby, to jest też instrukcja w formie video (http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/11/mini-gwiazdka-origami-video.html)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Dałam radę ... dziękuję 'za krok po kroku' :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po zrobieniu czułam się jak mistrzyni :P (dodam dla zrozumienia że ostatni punkt robiłam 15 minut a gwiazdkę zrobiłam tylko jedną :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he :D Gratuluję więc zapału... i wytrwałości rzecz jasna :) Ale musisz przyznać, że warto było ;) Teraz będzie już tylko z górki ;) :) Ściskam

      Usuń
  10. świetny opis ! ;D
    wyszło świetnie, za pierwszym razem !
    na pewno skorzystam, żeby ozdobić pokój przed świętami, a to już za niedługo dlatego mam teraz zajęcie na weekend ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... i gratuluję :) Ja niestety nie miałam tego szczęścia i musiałam najpierw zmarnować sporą ilość paseczków, by wreszcie utworzyć mini gwiazdeczkę ;) Także wielki ukłon w Twoją stronę :) :) Jest już po świętach, więc zapytam: udało Ci się zrealizować swój plan? Jeśli tak, to jakie zastosowanie miały gwiazdki? :)

      Usuń
  11. Twój blog odwiedzam już od dłuższego czasu i jestem zachwycona, ale dręczy mnie jedno pytanie; Jak ty to robisz, że wszystkie paski masz takie równe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) To za sprawą gilotyny do papieru :) Nie dość, że uzyskuje się równiutkie paseczki, to jeszcze oszczędza się sporo czasu :)

      Usuń
  12. nie wiem jak chwycić te rogi na kroku;13 pomóżcie a i twój blog wyśmienity mmmm aż miło jak się czyta ;3pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzyj proszę filmik, być może on rozwiąże Twój problem: http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/11/mini-gwiazdka-origami-video.html
      A jeśli mimo wszystko napotkasz na trudności, to postaramy się jakoś temu zaradzić opisem słownym ;) Dziękuję za pozytywną opinię :) :) Również pozdrawiam cieplutko :) :)

      Usuń
  13. Mam pytanie, czy potrzebny jest do tego jakiś specjalny papier, czy zwykły kolorowy starczy?

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest bardzo trudne,nie wychodzi mi wcale :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerknij na filmik: http://lubietworzyc.blogspot.com/2012/11/mini-gwiazdka-origami-video.html Na pewno w końcu Ci się uda! ;)

      Usuń
  15. Jesteś genialna, nie wiem co bym zrobiła bez Twojego bloga. Gwiazdeczka wyszła mi ładnie za pierwszym razem :))
    Jesteś genialna i rób dalej to co robisz!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) I gratuluję! Bo ja niestety nie miałam takiego szczęścia. Musiałam zmarnować sporą ilość pasków, zanim udało mi się stworzyć taką gwiazdeczkę. Ale teraz to już bułka z masłem ;)

      Usuń
  16. Mam pytanie. Chciałabym zrobić sobie taki słoiczek z cytatami które będą pozwijane w takie właśnie gwiazdeczki.

    Próbowałam to wykonać ze zwykłej kartki (do drukarki) i mi wyszło całkiem nieźle ale po rozwinięciu bardzo mocno była ta kartka pognieciona i się rwała.
    Z jakich kartek polecasz to zrobić alby było to odrobinę trwalsze? Może z jakieś papeterii albo kartek z bloku tech, albo wizytowego ? A może z jakiegoś "grubszego" papieru do pakowania co byłby lekko śliski i przez to mniej się gniótł i rwał?
    A może by z jednej strony, gdzie będzie napis, nakleić jakąś folię/zalaminować/ lub coś w tym stylu?
    Masz obycie z papierem i to różnorakim więc może wpadnie CI pomysł jak takie coś zrobić

    Pozdrawiam Zmisia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papier rysunkowy jest niestety mało trwały, podobnie zresztą jak papeteria czy papier pakowy :/ Gwiazdeczki robiłam też kiedyś z papieru technicznego, dzięki czemu były dość sztywne. Aczkolwiek nie wiem, jak wyglądałby paseczek po rozwinięciu. Musiałabym to przetestować. Jak tylko wpadnie mi do głowy jakiś pomysł, to na pewno się nim z Tobą podzielę :) Póki co pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  17. Świetny jest ten blog!
    Niestety gwiazdeczke robiłam ok. 20 min. Ale się udało.
    Dziękuję za instrukcje ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i nie ma za co ;) Na początku trzeba nieco potrenować, a później jest już tylko z górki :) Dobrze, że zajęło to Tobie tylko 20 minut ;)

      Usuń
  18. Ekstra te gwiazdki. Naprawdę wciągające. (niestety jedna gwiazdkę robiłam ok. 20 min :/)
    ~Pozdrowionka ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że się powiodło ;) Również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Te gwiazdki są związane z matematyką ;-)
    Serio! Pisałam o tym niedawno na blogu Bajdocja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawe 😉 Warto się zainteresować 👍 Pozdrawiam 🙂

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć