Pisanki z masy porcelanowej - dekoracje wielkanocne w wersji DIY

 

Kolejna twórcza propozycja na stworzenie wielkanocnych pisanek :) Tyle że zamiast jaja, głównym tworzywem jest tutaj... masa porcelanowa (vel sucha porcelana)! :D

Jakiś czas temu pokazywałam Wam na swoich mediach społecznościowych (na Facebooku i Instagramie) proces ich powstawania (ale bez podawania konkretów). Teraz mogę już śmiało ogłosić co było przedmiotem mojej pracy ;)

Dlaczego akurat masa porcelanowa? Z kilku powodów:

Docelowo moje pisanki będą wisiały na gałązkach, które umieściłam w wazonie. Zależało mi zatem, by ozdóbki były stosunkowo lekkie. Drugi argument - szybki proces schnięcia. Trzeci plus - trwałość (suchą porcelanę ciężko zniszczyć).

Takie "porcelanowe" dekoracje można dowolnie przystroić. Ja pomalowałam je farbami akrylowymi. Ale równie dobrze można stworzyć na nich delikatne zdobienia. Dodatkowo możecie zamocować wstążkę, która posłuży jednocześnie jako zawieszka.

Przepis na masę porcelanową znajdziecie na blogu (KLIK). Jest bardzo łatwa w produkcji i w moim osobistym odczuciu dużo fajniejsza niż masa solna. Ale to już musicie ocenić sami ;)



Owalną formę można uzyskać na kilka sposobów. 

1. Użycie gotowej foremki 




2. Wykorzystanie rolki po papierze toaletowym 

W tym układzie należy uformować ją na kształt jajka


3. Użycie szablonu i noża

Ta opcja skupia się na narysowaniu/wydrukowaniu kształtu jajka, wycięciu go za pomocą nożyczek, ułożeniu otrzymanego szablonu na rozwałkowanej masie i wycięciu pożądanego kształtu z użyciem noża. 


Wersja nr 3 jest najbardziej czasochłonna i jest skierowana raczej do osób nieco starszych. Dzieciom zdecydowanie łatwiej będzie wykrawać wzory z wykorzystaniem foremki lub rolki ;)




Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć