Pisanki z kartonu

Zrecyclingowany karton wycięty na kształt jajka, farby, pędzle, gąbeczki, pompony, patyczki do uszu, wełna, dekoracyjne taśmy klejące. Tyle (i tylko tyle) potrzeba, by stworzyć wielkanocne pisanki :D Coś prostego, łatwego w realizacji i (co ważniejsze) atrakcyjnego. Tak, tak, to nie pomyłka - słowo: "atrakcyjny" użyłam tu nie bez powodu ;) Dzieci uwielbiają różnego rodzaju aktywności plastyczne. To nie podlega wątpliwości. Wystarczy dostarczyć im materiały do tworzenia oraz pozwolić działać :)

I dokładnie tak zrobiłam z rzeczonymi pisankami :) Wycięłam całą masę jajek. Karton pozostał z ostatniej przesyłki, tak że mogłam go bez wahania poświęcić :D

Moje dziecko było zajęte upiększaniem swoich jajek przez blisko godzinę (!) Najpierw w ruch poszedł ołówek, a później farby i taśma. Dzięki temu ja sama mogłam równolegle stworzyć własne egzemplarze, które widać na załączonych zdjęciach ;)

Oczywiście sposób ich dekorowania można w dowolny sposób modyfikować - skorzystać z innych produktów czy technik zdobienia. Grunt, żeby użyć kartonu, bo to naprawdę bardzo wdzięczny (i niedrogi) materiał twórczy.

Gotowe jajka można powiesić na gałązce lub np. przykleić na sztywną kartkę i oprawić. Tu też można swobodnie wszystko modyfikować - wedle własnych pomysłów i możliwości ;)

PS  Uprzedzając pytania - do zrobienia takich "grochowych" krop użyłam specjalnej gąbki do robienia stempli. Ale z powodzeniem można zastąpić ją pomponem "trzymanym" przez klamerkę. Z kolei drobniutkie kropki zrobimy patyczkami do uszu... i folią bąbelkową :)

Testujcie, kombinujcie... i bawcie się dobrze! 💙






Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć