Niedźwiedź - opaska na głowę z filcu

 

Bardzo często mam okazję produkować wszelkiego rodzaju ozdoby, ale nie zawsze mam czas na to, by uwiecznić na zdjęciach sposób ich powstawania. Dlatego zdarza się, że publikuję na blogu jedynie efekt końcowy... choć i to nie zawsze mi się udaje. Niezmiernie nad tym ubolewam, ale niestety doba jest dla mnie po stokroć za krótka. Nie mniej ostatnio starałam się zrobić coś na przekór i pomimo ograniczonej ilości czasu wykonałam trochę zdjęć, które posłużyły mi do stworzenia dzisiejszej fotorelacji. Od razu zaznaczam, że nie są one w fantastycznej jakości, lecz ważny jest dla mnie sam fakt, że dałam radę to zrealizować. A co będzie tematem przewodnim niniejszego wpisu? Już odpowiadam - otóż śliczna opaska na głowę z niedźwiedzimi, filcowymi uszkami :)

Ozdóbka ta powstaje niemal w identyczny sposób, co peppowa opaseczka (zajrzyj TU) i ma jeden istotny walor - otóż takie uszka można bez problemu zdjąć z opaski, dzięki czemu będzie można ponownie z niej skorzystać. I co więcej, może nam ona posłużyć do stworzenia kolejnej dekoracji :) :) :)


Potrzebne materiały:
- plastikowa, cienka opaska na głowę (najlepiej w kolorze brązowym);
- kartka papieru do stworzenia szablonu (ew. ołówek);
- nożyczki;
- klej na gorąco;
- sztywna tektura lub kawałek plastiku (np. zalaminowana folia);
- filc w dwóch odcieniach brązu (ciemnym i jasnym).

Sposób wykonania:



Z papieru wycinamy szablon ucha...

... przy czym musi być on podwójny (w tym celu należy złożyć kartkę na pół i dopiero wówczas przystąpić do cięcia).

Tak przygotowany szablon odwzorowujemy na ciemnobrązowym filcu. Całość należy wyciąć dwukrotnie, aby powstała para uszu.

Z kolejnego kawałka papieru produkujemy drugi szablon - tym razem część wewnętrzną ucha. Ten element może być pojedynczy, także nie ma potrzeby składania kartki na pół.

Niniejszego szablonu używamy do wycięcia wspomnianych fragmentów wewnętrznych ucha (i w tym przypadku muszą być one podwójne).

Z tekturki/zalaminowanej folii tworzymy tzw. "usztywniacz" (możemy posłużyć się tu szablonem z etapu 3).

Kiedy wszystkie części składowe będą już gotowe, wówczas przygotowujemy opaskę...

... i jedno z filcowych uszek (ciemnobrązowe). Na jednej z połówek niniejszego elementu przyklejamy "usztywniacz" (używamy tu kleju na gorąco)...

... n dalej, mocujemy całość na opasce.

Spoiwem, które złączy nam obie połówki jest klej na gorąco.

W analogiczny sposób lokujemy drugie uszko...

... a następnie doklejamy składniki wewnętrzne (jasnobrązowe).


Opaskę tę utworzyłam z okazji odbywającego się w przedszkolu przedstawienia na powitanie Pani Wiosny, gdzie miałam odgrywać rolę śpiącego niedźwiedzia. A że nie miałam za bardzo czasu, by stworzyć wersję papierową, toteż poszłam  troszkę na skróty i wykonałam opcję filcową. Co ciekawe, wykorzystałam ją później do zabawy w "Stary niedźwiedź mocno śpi"... i nawet chłopcy chcieli ją zakładać, a to dopiero fenomen ;)


Oto wiosenny miś i jego misiowa opaska ;)



Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć