Pudełko "serce"


Nastał już miesiąc luty, także dużymi krokami zbliżamy się do sławetnego Dnia Zakochanych... A że czas płynie niestety bardzo szybko, toteż już teraz warto by pomyśleć nad jakimś miłym drobiazgiem dla swej drugiej połówki. Jeśli więc nie macie jeszcze żadnego pomysłu na walentynkowy prezent, polecam Wam zrobienie uroczego pudełeczka, które może i na pierwszy rzut oka wygląda dość pospolicie, ale tak naprawdę kryje w sobie wiele niespodzianek... Jakich? Przekonacie się oglądając poniższą fotorelację ;)

Potrzebne materiały:
- 2 kartki z bloku technicznego w odmiennych kolorach (ja wykorzystałam bordową oraz różową);
- 1 biała kartka z bloku rysunkowego do wykonania szablonu pudełka;
- ołówek;
- linijka;
- gumka do mazania;
- nożyczki;
- klej.

Sposób wykonania:

CZĘŚĆ I 
Stworzenie szablonu

Punktem wyjścia do wykonania własnego pudełeczka jest uprzednie przygotowanie szablonu, który znajdziecie na dwóch poniższych zdjęciach. Podałam tam wszystkie niezbędne wymiary, także myślę, że stworzenie takiego schematu nie powinno sprawić Wam żadnego problemu.  

Niniejszy wzór wykonujemy oczywiście na białej kartce z bloku rysunkowego, a następnie wycinamy. Plusem takiego sposobu działania jest przede wszystkim to, iż niniejszy szablon będzie można wykorzystać ponownie w przyszłości, toteż warto go jakoś dobrze zabezpieczyć.




Ps. Adnotacja "Wykonać 2 sztuki", widoczna na powyższych fotografiach, oznacza zrobienie (z użyciem szablonu) dwóch identycznych części pudełka (ale o tym będzie mowa poniżej).

Na życzenie jednej z CZYTELNICZEK bloga, zamieszczam dodatkowe zdjęcia prezentujące krok po kroku wszystkie etapy tworzenia szablonu serca mającego idealne "uszka" ;) 


Z lewej strony kartki papieru rysujemy kwadrat mający boki równe 6 cm, czyli tak, jak zostało to podane na zdjęciu głównym szablonowym.

Następnie dorysowujemy mu dwie przekątne.

Dalej, szkicujemy uszko serca w miejscu widocznym na zdjęciu C (nie musi być ono super idealne). Dzięki temu otrzymaliśmy jedną z połówek serduszka,...

... którą później należy wyciąć (nie wycinamy jednak wszystkiego, lecz zaokrąglenie, tzn. "uszko" oraz dolną krawędź kwadratu - tj. tę, pod którą znajduje się mój palec).

Po wykonaniu powyższych czynności chwytamy za niniejszą połówkę,...

... kierujemy ją ku części lewej i odrysowujemy ołówkiem kontury "uszka".

Przywracamy połówkę na swoje miejsce...

... i wycinamy całość.

Teraz wystarczy narysować wszystkie prostokąty zgodnie z wymiarami podanymi na dwóch pierwszych szablonowych zdjęciach...

... oraz przyłożyć i odrysować wycięte serce najpierw z prawej strony  (zobacz zdjęcie D)...

... co po realizacji tej czynności będzie wyglądać tak, jak na fotografii K...

... a następnie z lewej.

Szablon jest już gotowy :) 

CZĘŚĆ II
Wykonanie pudełka


Przygotowujemy gotowy szablon pudełka,...

...układamy go na papierze technicznym...

... i odrysowujemy kontury.

Takie same działania (patrz: etap 2 i 3) wykonujemy na drugiej kartce (tutaj: różowej).

Następnie za pomocą linijki i ołówka poprawiamy na obu kartkach (tu: bordowej i różowej) wszystkie wewnętrzne kontury pudełka (zobacz: fot. 5a i 5b).

W dalszej kolejności wycinamy pożądaną formę...

... i nacinamy nasz szkielet (patrz: zdjęcie 7 i 7a)w miejscach, które oznaczono na dwóch pierwszych zdjęciach w CZĘŚCI I.

Oczywiście wszystkie czynności z etapu 7 realizujemy na szablonie różowym.

Dalej, zaginamy naszą formę zgodnie z narysowanymi liniami...

... i wszystko sklejamy (nie ukazałam niniejszej czynności na fotografiach z uwagi na to, że jest działanie bardzo proste). Powstało nam serduszko :) Zauważcie, że po obu jego stronach znajdują się dwie (ok. 1 cm) końcówki 

Chwytamy naszą konstrukcję od tej strony, która została uprzednio sklejona...

... i zaginamy wystającą końcóweczkę do środka w sposób pokazany na powyższej fotografii (można ją z powodzeniem przykleić, by już nie odstawała).

Działania z etapu 8 - 11 ponawiamy na drugim sercu (tu: różowym). 


Teraz przechodzimy do połączenia obu serc.Ustawiamy je więc w sposób pokazany na powyższej fotografii. Zauważcie, że stykają się one końcówkami,...

... które w dalszym przebiegu działań należy delikatnie odgiąć (czynność tę ilustruje zdjęcie 13).

Odkładamy nasze wytwory na miejsce (ustawiamy je tak, jak w etapie 12)...

... i sklejamy oba 1 cm paski.

Teraz wystarczy tylko zamknąć nasze pudełko (sposób zamknięcia pokazano na fotografii 16)...

... i gotowe! :)
Niniejsze pudełko można rzecz jasna jakoś ciekawie ozdobić, zaś do jego wnętrza włożyć dowolny drobiazg, np. mini serduszka origami czy  liścik miłosny. Ale ta kwestia jest już ściśle zależna od Was ;)





Komentarze

  1. fajny sposób na walentynkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Z pewnością osoba, która ją otrzyma, będzie zachwycona ;)

      Usuń
  2. Świetny pomysł z tymi małymi serduszkami w środku pudełka, jak je zrobić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Instrukcja znajduje się pod tym linkiem:
      http://lubietworzyc.blogspot.com/2013/01/mini-serduszka-origami.html

      Usuń
    2. to jest trudne ..........................

      Usuń
    3. To akurat bardzo proste, trzeba tylko mieć stosowny szablon :)

      Usuń
  3. Co zrobić, żeby te ''uszy'' serca były jednakowe? Bo mi to jakoś nie wychodzi :s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj nie mam za bardzo czasu, ale obiecuję, że jutro zamieszczę dodatkowe zdjęcia, na których pokażę, jak ułatwić sobie niniejsze zadanie. A że ciężko jest to wyjaśnić słowami, dlatego wolę wesprzeć się czymś wizualnym :) Poczekasz?

      Usuń
  4. Dzięki bardzo. Zrobiłam to pudełko tak na próbę, ale... wyszło jakieś takie dziwne. :D Poczekam i spróbuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamieściłam dodatkowe zdjęcia. Przepraszam, że dopiero teraz, ale jestem ostatnio mocno zawalona pracą i po prostu nie wyrabiam się ze wszystkim :( Nie mniej starałam się przedstawić to tak, by udało Ci się zrobić idealne pudełeczko.Mam nadzieję, że to w jakiś sposób Ci pomoże :) Wybacz jeszcze raz za tak długi poślizg. Postaram się w przyszłości nie doprowadzać do takich nieprzyjemnych sytuacji. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  5. Alicja jesteś genialna.... Chciałabym takie drobiazgi przygotować jako upominki dla naszych gości weselnych.... REWELACJA!!!!!! do takiego pudełeczka chciałabym włożyć jakąś czekoladkę (pewnie musi być "płaska") i wsypać do środka kilka tych mini serduszek :):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Super, że mogłam jakoś pomóc ;) Rzeczywiście takie serduszkowe pudełeczko nada się idealnie jako "podziękowanie dla gości" :) :) Genialny patent :) Takie pudełko można też przewiązać jakąś fajną wstążką i zrobić do tego np. kokardkę. Wtedy będzie wyglądało jeszcze piękniej (no i będziesz miała pewność, że się przypadkiem nie otworzy). Nie wiem, jaką obraliście sobie kolorystykę, ale proponuję (jeśli zdecydujesz się na opcję ze wstążeczką) wybrać barwy kontrastowe - przykładowo: jeśli pudełko będzie w kolorze bordowym, to warto użyć tasiemki białej/ecru. Oczywiście nie chcę niczego narzucać, tylko tak po prostu przyszło mi to na myśl ;) Aaa... i poproszę o przesłanie mi zdjęć Twoich pudełeczek, bo jestem niesamowicie ciekawa, jak będą wyglądały Twoje upominki dla gości :) :) :) Pozdrawiam cieplutko ;) :)

      Usuń
  6. Witam! Stronkę znalazłam i bardzo się ucieszyłam

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbuję je zrobić dla mojej dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam! Bardzo fajny pomysł na to pudełeczko :) Prosiłabym o zamieszczenie pięknego pudełeczka (w stylu tego serduszka) na czekoladki. Przydało by mi się to na prezent dla mamy na urodziny :) Pozdrawiam! C:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli znajdę wolną chwilę, to na pewno coś zamieszczę :)

      Usuń
  9. Dzięki, Alicja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł bardzo mi się spodobał :)
    Znalazłam twojego bloga 2 dni temu i codziennie znajduje wspaniałe pomysły !
    Jesteś spaniała i czekam na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Zapraszam do częstych wizyt na LT ;)

      Usuń
  11. Droga Alicjo.
    Jesteś naprawdę wspaniałą osobą, choć Cię nie znam.
    Jak czytam Twoje wpisy, i komentarze widzę po prostu że jesteś wspaniałym człowiekiem :))
    Twoje rady i pomysły są genialne, często z nich korzystam i są dla mnie dużą inspiracją. Rób to dalej i się nigdy nie poddawaj!! Akurat ja wchodzę na Twojego bloga już od jakiegoś roku (może nawet nieco ponad) Ale nie komentowałam. Ale pewnego dnia stwierdziłam, iż trzeba Ci napisać co o Tobie myślę, mam nadzieję że podniosłam Cię na duchu i polepszyłam Ci humor :)
    Życzę Ci jak największej kreatywności, bo tego nigdy za wiele.
    PS. Masz bardzo ładne dłonie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Takao za wszystkie te słowa! :) Bardzo mi miło :) Ściskam :)

      Usuń
    2. Ps. Twoje słowa są naprawdę budujące ;) Dziękuję raz jeszcze :)

      Usuń
  12. Witam,
    Mam takie pytanie, czy próbowałaś robić te pudelka troszkę grubsze, tak by coś odrobinę większego np. cukierki czekoladowe się tam zmieściły? Czy trzeba wtedy zmienić wszystkie wymiary, czy tylko te 1cm krawędzie wystarczy zrobić np. 2cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to nie próbowałam, aczkolwiek zapewne zdecydowałabym się zrobić to dokładnie tak, jak to opisałaś, czyli zwiększyłabym "krawędzie".

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć