Ptak z filcu - zakładka do książki w wersji DIY

 

Z małym opóźnieniem, ale jest! Projekt, który miałam opublikować już wczoraj: zakładki do książki w kształcie ptaków (!) :D Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Dziś w końcu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci :)

Jak wiecie, zakładki do książek to u mnie towar deficytowy - wszystko co zrobię rozchodzi się jak ciepłe bułeczki :D W efekcie zostaję z niczym, a rolę zakładki pełni skrawek kartki albo inny przedmiot, który akurat mam pod ręką. Co prawda ptaszki przejęła już Laura, ale na szczęście wiem, gdzie ich szukać ;)

Zakładki zrobiłam z filcu. Niebieską skleiłam klejem na gorąco, a dwie pozostałe zszyłam. Oczywiście wariant pierwszy jest dużo szybszy niż drugi, ale w moim odczuciu drugi dużo fajniej się prezentuje. Ale to oczywiście kwestia gustu. W każdym razie kluczowym elementem jest tutaj spinacz do papieru, dzięki któremu zakładka będzie spełniała swoją rolę. Przymocowałam go klejem na gorąco - w wersji szytej także.

Niebawem wrzucę tutaj szablon do pobrania. Może zdecydujecie się takiego ptaszka wykonać (???) 

PS Dziś też jestem w niedoczasie, bo dopiero niedawno (po wielogodzinnej przerwie) włączyli u nas prąd przez co zalegam z obowiązkami. Ale już działam! :)


A poniżej kilka "migawek" ze sposobu tworzenia ptasich zakładek ;)

Wycinamy z filcu wszystkie elementy i szykujemy spinacze.

Przyszywamy czarny mini koralik, który będzie pełnił funkcję oka.

A tak wygląda to po wykonaniu powyższej czynności. 

W dalszej kolejności przyszywamy skrzydełko.

Później na jednej z połówek, w jej dolnej części, umieszczamy spinacz, a dalej zszywamy/sklejamy ze sobą oba fragmenty.

Efekt końcowy powinien przedstawiać się następująco:










Komentarze

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć