Papierowe stokrotki DIY


Lubicie tworzyć kwiatki? Bo ja tak! I mam dla Was kolejny, fenomenalny pomysł na ich wykonanie! Tym razem pod lupę pójdzie ukochana przeze mnie stokrotka (!)... czyli ozdóbka, która świetnie sprawdzi się nie tylko jako wiosenny element dekoracyjny ale także jako przepiękny dodatek zdobniczy do prezentu. Sprawdźcie zatem, jak dokładnie przebiega cały proces produkcji takich stokroteczek :)

A wszystkich pasjonatów kwiatów odsyłam TUTAJ (znajdziecie tu wszystkie instrukcje "kwiatowe", jakie pojawiły się do tej pory na blogu).


Potrzebne materiały:

  • kartka z bloku rysunkowego w formacie A4,
  • skrawek żółtej kartki technicznej;
  • ołówek;
  • klej w sztyfcie;
  • nożyczki.

Sposób wykonania:


Przygotowujemy kartkę rysunkową...

Wycinamy z niej niewielki fragment...

... i składamy go na pół (w pionie).

Następnie, na elemencie tym szkicujemy ołówkiem zarys płatka  (a raczej jego połówkę) - po "zamkniętej" stronie karteczki. 

Składnik ten wycinamy...

... i rozkładamy. 

Ponawiamy działania opisane w etapach 1 - 6, produkując jeszcze 7 identycznych elementów...


... po czym z pozostałego papieru wycinamy niewielkie kółeczko (o średnicy ok. 3 - 4 cm).

Dalej, szykujemy wszystkie płatki (w ilości 8)...

... powierzchnię kółka smarujemy klejem...

... i układamy wokół niego przygotowane uprzednio części składowe stokrotki... 

... aż do otrzymania kształtu kwiatka.

Jedną z ostatnich czynności będzie przygotowanie żółtego papieru technicznego...

... wycięcie z niego małego kółeczka (o średnicy ok. 2 - 2,5 cm)...

... posmarowanie go klejem...

... i umieszczenie w samym środku kwiatka


Stokrotkę możemy pozostawić w takiej formie albo ją nieco przekształcić ("powiększyć"), dodając dodatkowe płatki. Poniżej prezentuję, jak należy tego dokonać.

Działanie to wymaga jednak przygotowania dodatkowej kartki rysunkowej w formacie A4.


Z białego papieru wycinamy 8 płatków (realizujemy więc czynności opisane w etapach 1 - 6)...

... stokrotkę przewracamy na drugą stronę...

... i przyklejamy nowe płatki pomiędzy już wcześniej dodane (patrz: fot. C). 

A kiedy wykonamy wszystkie powyższe czynności naszym oczom ukaże się taki oto widok (zobacz: fot. D). 


Moje stokrotki są w wersji midi, ale równie dobrze można stworzyć je w nieco większym rozmiarze (np. do przystrojenia sali przedszkolnej) lub całkiem małym (do ozdobienia prezentu):







Dla porównania, wykonałam także inną wersję kolorystyczną takich kwiatków (zobacz: fot. powyżej i poniżej). Chciałam Wam bowiem pokazać, że w takim układzie ozdoba ta prezentuje się równie fajnie. Nie musimy zamykać się wyłącznie na biel. Dajmy się ponieść wyobraźni! ;)











Komentarze

  1. Ładnie wyszło👍, fajny pomysł sama myślałam o tym by zrobić podobne kwiatki na jedną z gołych ścian😃😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki 🤗 Pomysł super! 👍 Sama nie miałam jeszcze okazji testować ich jako dekoracji ściennej, ale swego czasu użyłam innych kwiatków w tym właśnie celu i efekt był oszałamiający. Myślę, że ze stokrotkami będzie podobnie, tylko bardziej subtelnie. To jak już zdecydujesz się wykonać taką dekorację, wówczas poproszę o przesłanie mi zdjęć. Sama jestem ciekawa, jak będzie się to prezentować 😉 Ściskam! 🤗💜

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć