Papierowe chińskie ciasteczka z wróżbą

 

Planujecie zorganizować wieczór panieński? Zastanawiacie się, w jaki sposób przygotować podziękowania dla gości weselnych? A może nie macie pomysłu na to, w jaki sposób urozmaicić urodziny, imieniny, Dzień Dziecka czy jakąś zwykłą babską imprezę?... Jeśli udzieliliście twierdzącej odpowiedzi na któreś z powyższych pytań, to koniecznie musicie zapoznać się z dzisiejszym wpisem!

Projekt, który dla Was przygotowałam nawiązuje bowiem do słynnych chińskich ciasteczek we wnętrzu których umieszczona jest karteczka z jakąś wróżbą. Miałam nie jedną okazję kosztować owych smakołyków i za każdym razem trafiał mi się bardzo ciekawy tekst - m.in. taki: "Masz mądrość wrażliwości i rozróżnienia wpływów, które kierują światem. To pozwoli Ci osiągnąć pełnię szczęścia" (obok tekstu zaś znajdował się symbol YIN YANG). Zainspirowana takimi "zaczarowanymi" ciachami, zdecydowałam się stworzyć własne, przy czym nie przy użyciu mąki i jajek, lecz za pomocą zwykłego papieru... z którego (jak się ostatecznie okazało), można stworzyć perfekcyjne "wypieki" :D

Takie ciasteczko może stać się idealną alternatywą podziękowań dla gości weselnych. Sama żałuję, że nie wpadłam na ten pomysł kilka lat wcześniej. Myślę, że z pewnością wykorzystałabym go na swym ślubie. Jakkolwiek, jeśli ktoś z Was ma w planach organizację wesela, polecam dobrze przemyśleć niniejszą opcję ;) Na karteczkach można zamieścić wówczas jakiś ciekawy tekst podziękowania, imiona nowożeńców i datę ślubu. 

Jeśli już o ślubie mowa, to należałoby również wspomnieć o tzw. wieczorze panieńskim. W trakcie tego typu imprezy świadkowa przygotowuje różnego rodzaju zabawy, np. w postaci pytań zadawanych przyszłej pannie młodej (na które wcześniej odpowiedział również jej przyszły małżonek). Podczas mojego wieczorku Jolka - najwspanialsza świadkowa pod słońcem - umieściła karteczki z takowymi pytaniami w balonach, które ja stopniowo przebijałam. Fajną opcją byłoby również włożenie ich do papierowych ciasteczek, wsypanych do dużego szklanego wazonu lub misy (panna młoda wybierałaby więc pytania drogą losowania). 

Oczywiście ciasteczka z wróżbą można przygotować także przy innych okazjach - urodzinach, imieninach czy zbliżającym się Dniu Dziecka. Tekst na karteczce może wówczas zawierać: cytat, dowcip, a nawet zagadki (w przypadku dzieci).. Wszystko to zależy już tylko od Waszej pomysłowości... i okoliczności rzecz jasna. Jeśli potrzebowalibyście jakichś przykładowych tekstów, odzywajcie się w mailu (adres: lubietworzyc@gmail.com) bądź po prostu poszukajcie ich w wyszukiwarce :) 

Potrzebne materiały:
- kółeczka wycięte z bloku rysunkowego (może być kolorowy), papieru wycinankowego, szarego papieru bądź papieru prezentowego (ja jako szablonu użyłam zwykłej szklanki);
- klej (najlepiej w sztyfcie);
- karteczki z "wróżbą".

Sposób wykonania:


Przygotowujemy kółeczka i karteczki z wróżbą.

Bierzemy jedno z kółeczek...

Umieszczamy na jego środku karteczkę z wróżbą....

... i składamy w sposób pokazany na zdjęciu powyżej (nie zginamy go jednak całkowicie, lecz pozostawiamy wypukłym).

Następnie chwytamy go w sposób zaprezentowany na fotografii 5 (uciskamy jego środkową część)...

... i stopniowo składamy na pół...

... smarując najpierw jedną z jego części klejem.

Dopiero później łączymy obie części i czekamy aż klej w pełni wyschnie. 
Takie ciasteczka tworzy się naprawdę błyskawicznie, więc nie musicie się martwić, że stracicie przy tym zadaniu dużo czasu. Najwięcej pracy będzie Was kosztować narysowanie i wycięcie kółek, ale chyba warto się przemęczyć ;) 






A jakie są Wasze propozycje na wykorzystanie takich ciasteczek? Odzywajcie się w komentarzach bądź drogą mailową ;) 

Komentarze

  1. Chyba ''spróbuje'' takich wypieków :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Świetny pomysł na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję świetnego bloga! :) wszystkie Twoje pomysły na różne małe cudeńka są naprawdę super :) skorzystałam już z kilku instrukcji - na motylka, kwiat kusudama i serca origami, wszystkie rzeczy wyszły bardzo ładnie. Dzięki temu mogłam podarować bliskiej mi osobie oryginalny, samodzielnie zrobiony prezent, a do tego zrobić w domu naprawdę fajną dekorację ;) myślę że skorzystam jeszcze z wielu instrukcji. Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Dziękuję ślicznie! :) Bardzo się cieszę, że korzystasz za zamieszczonych przeze mnie instrukcji :) Jak zdołałaś zapewne zauważyć, jestem wielką zwolenniczką własnoręcznego produkowania upominków dla najbliższych i dlatego jest mi po stokroć miło, że nie jestem w tym osamotniona :) Ufam, że niejednokrotnie znajdziesz na blogu coś, co Ci się w szczególny sposób spodoba i zachęci do twórczego działania :) A może zechciałabyś pochwalić się swoimi dziełami? Z miłą chęcią bym je zobaczyła :) Jeśli to dla Ciebie nie problem, to prześlij je na adres mailowy bloga (lubietworzyc@gmail.com) :)
      I nie masz mi za co dziękować ;) Fajnie, że wykorzystałaś niektóre pomysły na własny użytek :) A osoba, która otrzymała od Ciebie taki prezencik musiała być pod ogromnym wrażeniem ;)

      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  4. Mam pewien problem. mój tata ma niedługo urodziny ( 13 czerwca ) i nie wiem co mu dać. Mogłaby mi Pani pomóc? Będę bardzo wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że nie pomogłam :( Przez ostatni miesiąc byłam odcięta od Internetu :( Ufam jednak, że udało Ci się wymyślić ciekawy prezent urodzinowy dla taty. Pozdrawiam Cię serdecznie i jeszcze raz szczerze przepraszam :(

      Usuń
  5. ja też mialam urodziny 13 czerwca. Jaki zbieg okoliczności

    OdpowiedzUsuń
  6. Nic się nie stało. Jakoś sobie poradziłam. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff... To bardzo mnie cieszy, że dałaś sobie radę ;) A co takiego ciekawego wymyśliłaś? :)

      Usuń
  7. Hej :)
    Moze pamietasz jak kiedys prosilam cie o wykonanie kartki wielkanocnej na konkurs? To znowu ja :D
    Chcialm zapytac czy moglabys wstawic jakąś instrukcje do zrobienia origami :) bardzo lubie je robic, ale niestety w internecie nie znalazlam zbyt wielu instrukcji :(
    Mam nadzieje ze znajdziesz chwile :) zalezy mi, aby nie bylo to origami modulowe tylko normalne. Bardzo podobaly mi sie dmuchane kostki z ktorych mozna bylo zrobic zająca :))
    Moze uda ci sie wykonac cos rownie fajnego :)
    Z gory dziekuje i pozdrawiam :)
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Aga :) Jasne,że Cię pamiętam :) Myślę,że mogłabym coś zamieścić przy czym pomysłów jest ak wiele,iż nie wiadomo który spodobałby Ci się najbardziej. Jak się zapewne orientujesz techniką origami można wykonać niemal wszystko: od zwierzątek poprzez postaci bajkowe czy użyteczne przedmioty w postaci ramek,przybornika na długopisy,pudełeczek,itp. Nie mniej w najbliższych dniach coś się na pewno pojawi :)

      Usuń
    2. Najbardziej podobaja mi sie wlasnie zwierzeta. Tylko ze wiekszosc origami jakie znalazlam byly wlasnie modulowe, a jak wiesz preferuję raczej normalne :) takze z niecierpliwoscia czekam na instrukcje :))

      Usuń
    3. Ehh chyba coraz rzadziej wchodzisz na bloga, nie odpisujesz :(

      Usuń
    4. Hej Aga,
      Wybacz najmocniej za opóźnienia w odpisywaniu, lecz niestety ostatnio mam zdecydowanie mniej czasu na zajmowanie się blogiem, co myślę już niedługo powinno się zmienić. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy był brak możliwości skorzystania z Internetu (co na szczęście nie jest już na tę chwilę problematyczne). Drugą, kluczową przyczynę poznasz zapewne w najbliższych tygodniach... Nie mniej mogę już teraz z miejsca obiecać, że przygotuję specjalny wpis z myślą o Tobie :) Pozdrawiam Cię serdecznie i szczerze przepraszam za wszelkie niedogodności :)

      Usuń
  8. Niestety tak czasem bywa z tym internetem :P
    Pozostaje mi tylko cierpliwie czekać na ten specjalny post , za który jestem Ci ogromnie wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za tutorial! Ja swoje ciasteczka wykorzystam jadąc z dziećmi na Zieloną Szkołę - jako taki miły akcent i dobrą wróżba na początek :P Jeszcze raz dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Extra pomysł! Bardzo kreatywny! :) Pozdrawiam... i nie ma za co ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Copyright © Lubię Tworzyć